‌معاون سیاسی امنیتی هرمزگان از کشف بیش از 80 تن مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: طی 9 ماه سال جاری بیش از 80 تن مواد مخدر در هرمزگان کشف شد که نسبت به مدت مشابه 15 درصد افزایش داشته است.

‌به گزارش مرور نیوز،‌ بهروز اکرمی امروز در یک نشست خبری، از برگزاری اتاق فکرهای متعدد در استانداری هرمزگان خبر داد و گفت: سه اتاق فکر، سیاسی، زنان و اجتماعی در استانداری هرمزگان برگزار شد.

اکرمی به حوزه تقسیمات کشوری در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تقسیمات کشوری در استان متولی استانداری هرمزگان است و با توجه به بررسی‌ها تا قبل از انتخابات بعید است واحد( شهر یا بخش) جدیدی به استان اضافه شود.

وی در خصوص تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تا زمانی که آمار رسمی نفوس و مسکن اعلام‌ نشده تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس 9 نفر و در صورت اعلام این آمار امکان تغییر این تعداد وجود دارد

معاون سیاسی و امنیتی هرمزگان بر اساس اعلام شورای امنیت کشور و پس از بررسی استان‌ها‌، هرمزگان ازلحاظ امنیت استان جزء پنج استان‌های امن کشور تلقی می‌شود.

وی در خصوص بروز جرائم خشن در استان گفت: طی 9 ماه سال جاری، استان در جرائم خشن، تجمعات غیرقانونی و جرائم خرد سیر کاهشی داشته که اقدامات مؤثر در این زمینه محصول هماهنگی اعضای شورای تأمین استان بوده است.

اکرمی از برگزاری جلسه شورای مشترک تأمین استان در شهرستان‌های شرق هرمزگان خبر داد و افزود: همچنین تا پایان سال جلسه مشترک شورای تأمین استان در غرب هرمزگان نیز برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری شورای تأمین سه استان منطقه یادکرد و گفت: با پیشنهاد هرمزگان شورای تأمین سه استان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در استان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی هرمزگان بابیان اینکه بیشتر تهدیدات استان در خصوص قاچاق کالا و مواد مخدر است، افزود: قاچاق کالا و مواد مخدر به‌صورت سازمان‌یافته در استان به‌عنوان دو تهدید امنیتی هرمزگان بوده است.

وی با اشاره به میزان کشفیات کالای قاچاق در 9 ماه سال جاری بیان کرد: میزان کشفیات کالای قاچاق در هرمزگان طی 9 ماه سال جاری بیش از یک هزار و 180 میلیارد تومان بوده است.

اکرمی از کشف بیش از 80 تن مواد مخدر خبر داد و گفت: طی 9 ماه سال جاری بیش از 80 تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه 15 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا دستگیری خورد فروشان مواد مخدر در محلات صورت گرفته که پنج باند توزیع مواد مخدر دستگیر شدند.

معاون سیاسی و امنیتی هرمزگان به راه‌اندازی نخستین کمپ ترک اعتیاد زنان در بندرعباس اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار کمپ ترک اعتیاد زنان با ظرفیت 35 نفر در منطقه دو هزار بندرعباس تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد، همچنین در استان 53 نهاد مدنی در حوزه مواد مخدر در حال فعالیت هستند که رشد 18 درصدی را داشته است

وی با اشاره به شناسایی پنج آسیب مهم در کل کشور، اظهار کرد: طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و شهرهای بحرانی جز پنج آسیب اصلی کشور محصور می‌شوند که هرمزگان منهای شهرهای بحرانی، دارای چهار آسیب دیگر است و باید به خاطر داشت که مسائل و آسیب‌های اجتماعی تک عاملی نیست و عوامل متعددی را شامل می‌شود.

اکرمی اضافه کرد: در خصوص این آسیب‌ها سندهای از قبیل سند کاهش مصرف مواد مخدر، کاهش طلاق در استان تدوین‌شده و سند تعیین و تکلیف، وضعیت اتباع بیگانه در استان در دست بررسی و همچنین پایش وضعیت تکدی‌گری و قلیان کشی در بندرعباس در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در بحث قلیان در بندرعباس به‌عنوان دستگاه حاکمیتی هر آنچه دستگاه متولی امر یعنی علوم پزشکی است که هر آنچه برای مصرف قلیان و سلامت افراد جامعه باشد، در کارگروه سلامت مصوب شده ملزم به اجرا آن هستیم.