استاندار سمنان با بیان اینکه در دولت الکترونیک تا حد بسیاری در وقت صرفه جویی خواهد کرد، گفت: دولت الکترونیک اهداف اقتصاد مقاومتی را تحقق می بخشد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا خباز عصر سه شنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی توسعه دولت الکترونیک استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه دولت یازدهم با رویکرد جامعه الکترونیک روی کار آمد و این امر در سمنان به عنوان یکی از استان های پایلوت برای اجرای طرح ها انتخاب شد، ابراز داشت: سمنان به دلیل گستره باندهای اینترنتی و پوشش مطلوب در اجرای طرح های دولت الکترونیک حائز اهمیت است و این امر فرصت مطلوبی خواهد بود تا همه دستگاه های اجرایی و نهادها با رویکرد فرابخشی در این طرح برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی افزود: اجرای دولت الکترونیک باید در زمان کوتاه و بدون وقفه ادامه باید تا مردم طعم افزایش خدمات رسانی را بیشتر درک کنند و باید توجه داشت دولت الکترونیک یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است چرا که با استفاده از اینترنت در وقت و کاغذ تا حدود بسیاری صرفه جویی خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در دولت الکترونیک به دنبال افزایش رضایتمندی مردم هستیم، ابراز داشت: کاهش منابع مالی و معضلات زیست محیطی از جمله مشکلاتی است که امروز گریبان گیر جامعه شده است و با دولت الکترونیک این مشکلات به راحتی برطرف شده و با رفع آنها رضایتمندی جامعه دنبال خواهد داشت و این هدف در صورتی محقق می شود که همه نهادهای مسئول دولت الکترونیک را به صورت کامل اجرا کنند.

خباز با بیان اینکه براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی اجرای طرح دولت الکترونیک باید در برنامه چهارم و پنجم توسعه اجرایی می شد اما به دلیل ضعف در اجرا این تعهدات عملیاتی نشد، تصریح کرد: خدمات دولت الکترونیک باید به صورت جدی پیگیری شود و این مهم جز در سایه مطالبات مردمی مبنی بر اجرایی شدن کامل آن محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر دو هزار نفر سمنانی از سامانه های اینترنتی استفاده می کنند، افزود: استانداری سمنان در صدد است در صورت مواجه شدن با چالش در روند اجرای طرح های دولت الکترونیک بدون اتلاف وقت با وزراتخانه های مربوط وارد گفتمان شود تا هر چه سریعتر این آرمان در استان اجرایی شود.