معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 9 هزار و 688 واحد صنعتی مرغداری گوشتی در سطح استان فارس تولید می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، سید عبدالله جزایری با بیان اینکه گوشت مرغ در استان فارس بر اساس استانداردهای ملی تولید می‌شود اظهار داشت: سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 9688 واحد صنعتی مرغداری گوشتی در سطح استان فارس تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات گوشت مرغ استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عمان و امارات متحده عربی صادر می‌شود که این کشورها برای واردات گوشت مرغ مورد نیاز خود، با اعمال محدودیت‌های شدید بهداشتی، داشتن استاندارد جهانی تولیدات را ملاک قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان فارس در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه سوم را در بین استان‌های کشور دارد افزود: سالن‌های پرورش مرغ فارس همگی از استانداردهای لازم برخوردارند و با مدیریت پرورش مرغ به شیوه‌های نوین و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای و نیز استفاده از جیره غذایی با منشاء گیاهی از ورود عوامل بیماری‌زا در فارم‌های پرورش مرغ جلوگیری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به توجه جدی مسئولان بهداشتی و مرغداران به دوره منع مصرف دارو تصریح کرد: به ندرت پیش می‌آید که مرغدار مجبور به استفاده از دارو شود و در این شرایط دامپزشک پس از بررسی، دارو تجویز می‌کند.

وی عنوان کرد: نکته مهم در این موضوع، رعایت دوره منع مصرف دارو تا کشتار است که مرغداران استان فارس و مسئولان بهداشتی مزارع پرورش مرغ به آن توجه ویژه‌ای داشته و این دوره، تحت نظر دامپزشک فارم، کاملا رعایت می‌شود.

جزایری با تشریح بیشتر دوره منع مصرف دارو افزود: این دوره در مرغ‌ها، بسته به نوع دارو، از 5 تا 10 روز پس از قطع مصرف است و پس از سپری شدن دوره، دامپزشک مربوطه گواهی سلامت صادر کرده و مجوز بارگیری و حمل مرغ زنده به کشتارگاه صادر می‌شود.

وی با رد ادعای برخی، مبنی بر وجود بقایای داروی مصرفی در بافت مرغ، از آنان خواست مستندات علمی خود را برای پیگیری لازم ارائه کنند.