شهردار شهرکرد گفت: 2 طرح عمران شهری به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرکرد افتتاح می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نورالله غلامیان اظهار داشت: فاز نخست کنارگذر شرق و شمالی شهرکرد و پروژه بازارچه صنایع دستی و گردشگری بانوان واقع در میدان قدس این شهر از جمله طرح‌های قابل افتتاح شهرداری شهرکرد در دهه مبارک فجر امسال است.

وی افزود: برای افتتاح این طرح‌ها افزون بر یکصد میلیارد ریال از محل بودجه داخلی شهرداری و اعتبارات استانی هزینه شده است، با افتتاح این پروژه‌ها، زمینه برای ارتقای سطح رضایتمندی بیشتر شهروندان از خدمات شهرداری فراهم می‌شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: برگزاری و مشارکت در آیین‌های مختلف فرهنگی و همچنین آذین‌بندی، زیباسازی و فضاسازی معابر شهری از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری شهرکرد در ایام‌الله دهه فجر است.

مقالات مربیان کانون چهارمحال و بختیاری به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون راه یافت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:3 مربی از کانون پروورش فکری کودکان و نوجوانان استان در میان 20 مقاله منتخب کشور به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافتند.

رحیمی گفت: گروه داوری متشکل از دکتر غلامعلی افروز، دکتر حسن دولت‌آبادی و دکتر اکرم قاسم‌پور بود که 82 چکیده‌ مقاله را که در مرحله اول انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: بر همین اساس در سطح اول 6 نفر برای ارائه مقاله در سمینار علمی جشنواره از سوی هیأت داوران معرفی شدند که از بین آن‌ها 3 نفر در رتبه‌های اول تا سوم قرار خواهند گرفت که در این بخش، بهار ملک‌پور و ریحانه کیوانی از مرکز فرهنگی هنری هفشجان با مقاله بررسی تطبیقی مفاهیم کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی با منابع قصه‌گویی موجود درکتابخانه‌های کانون موفق به کسب عنوان برگزیده در کشور شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هیأت داوران در سطح دوم نیز با توجه به سطح کیفی مقاله‌های ارائه شده 6 مقاله را برای انتشار در کتاب جشنواره انتخاب و معرفی کرد و در سطح سوم نیز 8 مقاله را که از ویژگی‌های خاصی برخوردار است را شایسته تقدیر دانستند که در این بخش نیز زهرا هادی‌پور با مقاله جایگاه و اهمیت قصه‌گویی در سُنن‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی و بومی و محلی قوم بختیاری از مرکز فرهنگی هنری گندمان به عنوان برگزیده کشوری شناخته شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: "نقش قصه‌گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان"، "بررسی جایگاه و اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه"، "نقش قصه‌گویی در پرورش سبک زندگی اسلامی ایرانی در کودکان و نوجوانان" و "جایگاه و اهمیت قصه‌گویی در سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی و بومی محلی" و "چگونگی استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی" محورهای موضوعی این مقاله‌ها هستند.

وی گفت: در مجموع 162 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این میان 121 مقاله به مربیان مراکز کانون و 41 مقاله به مخاطبان آزاد اختصاص داشت، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون از روز 27 بهمن تا اول اسفند 1395 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برخی بانک‌های چهارمحال و بختیاری با متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی همکاری نمی‌کنند

سهراب رئیسی با اشاره به مقاوم‌سازی مساکن روستایی اظهارداشت: در راستای سیاست‌های اقتصادمقاومتی مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت و تاکنون نیمی از مساکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به عدم ابلاغ سهیمه برخی از بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی افزود: سهمیه برخی از بانک‌ها تاکنون ابلاغ نشده و یا حدود 20 تا 50 درصد سهمیه آن‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری از مراجعه 6 هزار متقاضی در شهرستان‌ها برای دریافت تسهیلات خبر داد و بیان کرد: امسال سهیمه بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات 3 هزار سهم ابلاغ شده در صورتی که مراجعه متقاضیان بیشتر است.

رئیسی خاطرنشان کرد: تسهیلات 20 و 18 میلیون تومانی برای ساخت و نوسازی مساکن روستایی پرداخت می‌شود، تاکنون 752 مورد تسهیلات 20 میلیونی و 781 مورد تسهیلات 18 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از 666 مورد که معرفی نامه به آن‌ها داده شده است بانک‌ها تنها 120 نفر را جذب کرده و در برخی شعب از متقاضیان 3 ضامن و یا سند ملکی درخواست می‌کنند و هماکری لازم را در این زمینه ندارند.