مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: حادثه‌دیدگان انفجار گاز در خیابان باغ‌شیخ اهواز تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، فرامند هاشمی‌زاده، با اشاره به آخرین وضعیت اسکان حادثه‌دیدگان خیابان باغ‌شیخ اهواز که بر اثر انفجار دچار تخریب شده ‌بودند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده بین شرکت گاز و آب و فاضلاب قرار است وضعیت اسکان‌ 8 خانواده‌ای که خانه‌هایشان دچار تخریب شد را به سرانجام برسد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب به تعهد خود مبنی بر تامین 4 واحد خانه عمل کرده است اما شرکت گاز هنوز به تعهد خود عمل نکرده‌ و فرمانداری اهواز در حال هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات است، البته اداره گاز به دنبال تامین اعتبار برای رسیدگی به وضعیت اسکان حادثه‌دیدگان است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: تعداد خانواده‌های نیازمند اسکان توسط فرمانداری تایید شده و در جلسه‌ای که با فرماندار اهواز داشتم از سازمان گاز استان قول همکاری برای مشخص کردن وضعیت اسکان خانواده‌های باقی مانده را گرفتیم و اگر این سازمان به تعهد خود عمل نکند قطعا برخورد قانونی می‌کنیم.

هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با اشاره به آخرین وضعیت برنامه‌های استانداری خوزستان برای ساماندهی و اسکان حادثه دیدگان خیابان باغ‌شیخ گفت: بحث‌های مدیریت بحران برای اسکان موقت با چادر است اما برای اسکان خانواده‌های دچار حادثه‌هایی مانند انفجار خیابان باغ‌شیخ نیازمند اسکان برای مدت زمان طولانی است.

وی افزود: هیچ کدام از ادارات امکان اسکان دائم را ندارند به همین دلیل زمان زیادی لازم است تا بتوانیم برای سایر حادثه دیدگان انفجار باغ‌شیخ مکانی برای اسکان تامین کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: اسکان دائم و یا طولانی‌مدت به امکاناتی مانند خانه یا واحد آپارتمانی نیاز دارد به همین دلیل برای‌ اسکان سایر خانواده‌های حادثه‌دیده به زمان احتیاج داریم اما در تلاش هستیم که مشکلات این خانواده‌ها را با همکاری دستگاه‌هایی مانند شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی حل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در طول چه مدت زمانی سایر خانواده‌های حادثه دیده اسکان داده می‌شوند، افزود: در حال بررسی هستیم که کدام ادارات می‌توانند در این زمینه کمک کنند به‌همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی از زمان رسیدگی به اسکان سایر خانواده‌ها داد.

بالدی عنوان‌کرد: تا‌کنون 4 خانواده اسکان داده شد و 4 خانواده دیگر نیز در برنامه اسکان هستند منتهی برای ساماندهی، ترمیم و بازسازی منازل حادثه دیدگان و خانه‌های کناری ساختمان‌ دچار انفجار قرار است اعتباراتی در قالب تسهیلات کم‌بهره برای تامین اسباب منزل، وام تعمیرات و وام بازسازی کامل پرداخت شود