اولین دوره مسابقات بین المللی اسکواش جام امیرکبیر که باشرکت هفت کشور آسیایی و اروپایی در اراک جریان داشت، باقهرمانی ورزشکار هنگ کنگی، نایب قهرمانی اسپانیا و مقام سومی ایران خاتمه یافت.

به گزارش مرور نیوز، اولین دوره مسابقات بین المللی اسکواش جام امیرکبیر با شرکت هشت تیم، شامل هفت تیم خارجی از عراق، اسپانیا، اتریش، چین، چک، پاکستان و اردن و یک تیم از ایران در قالب ۳۰ورزشکار، از سیزدهم ماه جاری در اراک آغاز شد. در پایان این مسابقات، لوشی کوان لاو از هنگ کنگ در سکوی اول ایستاد، برنات از اسپانیا نایب قهرمان شد و سجاد زارعیان و سمیع الله قاصدآبادی هر دو از ایران مشترکا سوم شدند.

آمادگی زیرساخت ها در مرکزی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی در مراسم اختتامیه این مسابقات، عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: این مسابقات برای استان مرکزی وجهه ملی به همراه داشت و استان نشان داد که می تواند به خوبی از عهده میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی برآید.
سرپرست عالی مسابقات بین المللی اسکواش در استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم هرساله شاهد برگزاری مسابقات بین المللی در رشته های مختلف در استان مرکزی باشیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: زیر ساخت ها در استان برای برگزاری مسابقات در سطح بالا و بین المللی آماده است.

میزبانی مسابقات بین المللی اسکواش عامل ارتقای این ورزش در استان در این مراسم محسن غفاری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: در چهار روز اخیر، اراک میزبان قهرمانانان هفت کشور جهان بود و توانست به خوبی از این ظرفیت ها در جهت ارتقای ورزش اسکواش استفاده کند.

وی اظهار داشت: حضور این همه علاقمند در سالن مسابقات می تواند پشتوانه خوبی برای ورزش اسکواش در استان و در نهایت برای کشور و حضور در عرصه های بین المللی این رشته ورزشی باشد. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در پایان پیشنهاد داد فدراسیون میزبانی برگزاری این مسابقه را در برای سال آینده در تقویم فدراسیون اسکواش کشور بگنجاند. برگزاری مسابقات بین المللی در اراک، با همکاری دستگاه های مسئول محقق شد