مدیرکل راه‌آهن کویته پاکستان گفت: راه‌آهن پاکستان درحال ارتقای زیرساخت‌ها است و تلاش می‌کنیم موضوع جابه‌جایی مسافر را در مسیر کویته -زاهدان راه‌اندازی کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدحنیف گل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: پاکستان خطوط ارتباطی وسیعی دارد و تعداد زیادی از خطوط آن در دست بازسازی است.

وی گفت: خط ارتباطی کویته پاکستان نیز در دست اجرا قرار دارد و به دلیل اینکه خط ریلی پاکستان عریض و خط ایران استاندارد است در برنامه آینده دارند تا با احداث خط استاندارد تجارت با ایران را ادامه دهند.

مدیرکل راه‌آهن کویته پاکستان افزود: در زمینه قطار مسافری نیز بعد از انجام بازسازی‎‌های لازم و مورد نیاز می‌توانند قطار مسافری را نیز راه‌اندازی کنند.

این مسؤول ادامه داد: به دنبال ارتقا و افزایش مبادلات با ایران هستیم ما با کشور هند ارتباطات خوبی داریم، اما در زمینه توسعه روابط با افغانستان کمی با مشکل مواجه هستیم که بعد از رفع مشکلات، چند خطوط ریلی ایجاد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز از طریق محورهای جاده‌ای با کشور افغانستان ارتباط داریم، راه‌آهن پاکستان درحال ارتقای زیرساخت‌ها است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم موضوع جابه‌جایی مسافر را در مسیر کویته زاهدان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل راه‌آهن کویته پاکستان بر افزایش بار و افزایش تعداد قطارها و توسعه روابط ریلی ایران و پاکستان تاکید کرد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق نیز از افزایش 296 درصدی تزانزیت بار از آسیای میانه به کشور پاکستان خبر داد.

مجید ارجونی بیان کرد: در سال جاری صادرات کالا از ایستگاه راه‌آهن مرز میرجاوه افزایش داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 449 واگن در مسیر زاهدان به کویته پاکستان تردد داشته که 745 واگن آن را ترانزیت خروجی شامل شده است.

ارجونی همچنین در خصوص همکاری بیش از پیش این دو کشور و افزایش تردد واگن قطار در این مسیر ابراز امیدواری کرد.