دبیر مجمع نمایندگان گلستان احداث بندر تجاری توریستی گمیشان را دروازه‌ای برای توسعه استان دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، رامین نورقلی پور در نشست با مدیران حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی استان با ابراز خرسندی از انجام مطالعات اولیه احداث بندر تجاری توریستی گمیشان، اظهار کرد: این بندر نباید فقط برای توسعه غرب استان دیده شود بلکه به شکل دروازه‌ای برای توسعه کل استان خواهد بود.

وی افزود: به طورقطع موانع زیادی در این حوزه وجود دارد اما امیدواریم که بتوانیم با رایزنی‌ها و هماهنگی، پیگیری‌ها را با شدت بیشتر ادامه داده تا برای نخستین بندر تجاری و توریستی در استان قدم خوبی برداریم.

وی از اینکه تا کنون استان گلستان با این وسعت و سابقه و با داشتن مرزهای طولانی در ساحل دریای خزر نتوانسته از مزایای هیچ گونه بندر تجاری و توریستی بهره مند شود، اظهار ناراحتی کرد و گفت: در صورتی که منطقه آزاد اینچه برون هم مصوبه خود را از مجلس بگیرد کار بزرگ دیگر و پشتیبان خوبی برای رونق سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه استان خواهد بود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی بیان کرد و افزود: توانمندی‌های استان و کشور در بخش راهسازی زیاد است به طوری که مردم و مسئولان کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان بر این توانمندی‌ها گواهی می‌دهند.

نورقلی پور تصریح کرد: این در حالی است که ما نتوانستیم از این دیدگاه مثبت به نفع صدور خدمات مهندسی به خصوص در بخش راهسازی استفاده کنیم و با ایجاد ارزش افزوده آن را دوباره به کشور برگردانیم.

وی با قدردانی از تلاش خانواده وزارت راه و شهرسازی به دلیل حضور در بحران‌های سپری شده، خاطرنشان کرد: اگر چه در استان‌های برخوردارتر مشخص است که به لحاظ توسعه راه بهتر از ما عمل کرده‌اند و سرمایه گذاران به دلیل جذابیت‌های موجود در آن استان‌ها رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در آن مناطق دارند اما نمایندگان استان قائل به توسعه گلستان هستند.

نورقلی پور یادآور شد: در برنامه ششم توسعه کمتر به راه پرداخته شده اما با حضور یکی از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق مجلس، امیدواریم که بتوانیم برای بودجه سال 96 در حوزه تخصصی راه پر رنگ و اثرگذار، وارد تا از مزایای آن بهره مند شویم.