اکنون رقم وام پرداختی به هر فرد تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است که پس از تایید کمیته امداد از بانک‌های عامل دریافت می‌کنند.

به گزارش مروز نیوز، نجات علی آفتابی، معاون اشتغال کمیته امداد استان لرستان با بیان اینکه اجرای طرحهای خوداشتغالی و ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، با اتخاذ سیاستهای مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، گفت: اکنون بیش از ۸۱ هزار و ۶۴۶ نفر در استان لرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این آمار ۱۰ درصد از کل جمعیت استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه ۳۹۰ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال تسهیلات خودکفایی به سه هزارو۳۵۲  نفر آنان  در شش ماهه نخست سال جاریپرداخت شده است، افزود: با توجه به اینکه برخی از مددجویان دارای استعداد شغلی هستند ز طریق مددکارانشان شناسایی شده و مورد مشاوره شغلی قرار می‌گیرند. 

آفتابی عنوان کرد: زمانی که افراد از طریق واحد مددکاری شناسایی شده و تقاضای دریافت تسهیلات می‌دهند با همکاری شرکت‌های مشاوره‌ای دوره‌های کارآفرینی ۲۴ تا ۳۰ ساعته با حضور اساتید مجرب برای این افراد برگزار می‌شود. پس از انجام مشاوره شغلی و استعداد سنجی افراد و طرح توجیه اقتصادی و فنی، آماده ارائه به صندوق اشتغال کمیته امداد است که پس از طی روند مربوطه، وام پرداخت می شود.

آفتابی  تاکید کرد: نظارت‌های پشتیبانی در قالب هدایت‌ و حمایت ‎مددجو همچنان پس از اعطای وام انجام می‌شود که در نهایت تعدادی از این افراد به مرز خودکفایی و استقلال اقتصادی رسیده و از دریافت کمک‌های نقدی مستمر کمیته امداد، بی نیاز می‌شوند. 

وی با اشاره به میزان وام‌های خوداشتغالی کمیته امداد عنوان کرد:اکنون رقم وام پرداختی به هر فرد تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است که پس از تایید کمیته امداد از بانک‌های عامل دریافت می‌کنند.

آفتابی ارائه تسهیلات وام اشتغال به مددجویان حائز شرایط و معرفی مددجویان جویای کار به شرکت‌های کاریابی را از دیگر فعالیتهای حوزه اشتغالزایی کمیته امداد عنوان کرد.

معاون اشتغال کمیته امداد استان لرستان تاکید کرد: فعالیت‌های واحد اشتغال کمیته امداد باعث می‌شود مددجویان یا فرزند آنها که دارای استعداد شغلی هستند با حضور و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی همراه با تامین معیشت زندگی و بهبود اوضاع اقتصادی، به خود کفایی و استقلال مالی برسند.