رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از استانداران استان‌های مختلف کشور خواست: با همراهی و حمایت‌های لازم به توسعه و شکوفایی بیش از پیش ورزش شنا، شیرجه و واترپلو در کشور کمک کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن رضوانی عصر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران رشته شنا، شیرجه و واترپلو استان یزد با اشاره به اینکه در دین اسلام به رشته شنا سفارش بسیاری از سوی بزرگان دین شده است، اظهار داشت: شنا یکی از رشته‌های مدال‌آور نیز به شمار می‌رود بر این اساس فعالیت در این رشته علاوه بر سلامتی، منافع دیگری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: استان یزد پتانسیل‌های بسیاری در زمینه ورزش شنا، شیرجه و واترپلو دارد به ویژه اینکه برای تیم ملی جوانان و نوجوانان در سال آینده از بازیکنان تیم پیشگامان کویر یزد دعوت شده همچنین مربیان این تیم نیز کاندیدای مربیگری تیم جوانان و نوجوانان هستند که این باعث افتخار استان و کشور است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم اسپانسرها و حامیان مالی بیان کرد: بهره‌مندی از ثروت یک صفت است اما اینکه انسان وجود هزینه و کمک کردن به دیگران را داشته باشد، امر دیگری است که انسان را کامل می‌کند و امیدواریم تعداد بیشتری از حامیان مالی از رشته‌های ورزشی حمایت کنند.

رضوانی از استاندار یزد نیز خواست: از ساخت حداقل یک استخر 50 متری در استان یزد حمایت کند.

وی با تأکید بر اینکه استانداران در مجموع می‌توانند کمک قابل توجهی به توسعه و شکوفایی این ورزش در سراسر کشور داشته باشند، افزود: ما نیز در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هرچه بتوانیم، کمک می‌کنیم.

رضوانی ادامه داد: با توجه به اینکه استخر باغ ملی یزد که خانه شناگران قدیمی این استان بود، توسط شهرداری تخریب شده، امیدورایم در زمینه ساخت استخر 50 متری جدید اهتمام ورزند.

عضو کنفدراسیون شنای آسیا گفت: ثمرات کسب رتبه‌ و به دست آوردن موقعیت‌های برتر عاید همه افراد جامعه می‌شود و علاوه بر استان، همه کشور به آن افتخار می‌کنند و امیدوارم با همبستگی که در استان یزد وجود دارد و با توجه به صفت سختکوشی مردم دارالعباده یزد، شاهد شکوفایی و موفقیت بیشتر ورزشکاران شنا، شیرجه و واترپلو در استان یزد باشیم.

در این مراسم از مدال‌آوران و افتخار آفرینان رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو استان یزد با حضور رئیس فدراسیون شنا و استاندار یزد و جمعی از مسؤولان حوزه ورزش استان یزد تجلیل شد.