فرماندار شهرستان دشتی گفت: وضعیت بیکاری در شهرستان دشتی نگران‌کننده است و صنعت که می‌تواند نقش اساسی در تولید و اشتغال داشته باشد دارای سهم بسیار اندکی در اشتغال نیروی انسانی این شهرستان است.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا مهرجو امروز در حاشیه بازدید از روند پیشرفت کارخانه سیمان مند دشتی اظهار داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان دشتی در هفته گذشته، علی‌‌رغم اولویت‌های فراوان، موثر و متعدد با نظر نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر، محور ارتباطی خورموج- لاور، کارخانه سیمان و دشت پلنگ مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این که این مسیر ارتباطی در گذر مسیر سیمان مند شهرستان دشتی است ، سعی شد وزیر راه و شهرسازی این مسیر را ببیند تا دستورات ویژه‌ای برای تسریع در تخصیص اعتبار مورد نیاز این پروژه انجام دهد.

فرماندار شهرستان دشتی بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی، روزانه 200 تا 300 کامیون در این مسیر آمد و رفت می‌کنند در حالی که شرایط کنونی این جاده جوابگو نیست.

وی عنوان کرد: از 64 هزار هکتار اراضی شهرستان دشتی، نزدیک به 50 درصد اراضی باغی و زراعی در منطقه دشت پلنگ قرار دارند که در چهار فصل سال، با تولید محصولات کشاورزی از این مسیر کنونی محصولاتشان را به بازارهای هدف عرصه می‌کنند.

مهرجو یادآور شد: از نماینده دشتی و تنگستان که با انتخاب این مسیر و پیگیری برای تامین و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان دشتی برای تعریض آن، قدردانی می‌کنم که با تخصیص اعتبارات لازم، سبب شده که در آینده‌ای نزدیک با افزایش سرعت عملیات اجرایی این مسیر مواجه شویم.

وی افزود: با توجه به این که 25 درصد از معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار دارد متاسفانه صنعت، سهم بسیار کمی در اشتغال نیروی انسانی در این شهرستان دارد.

مهرجو بیان کرد: علی‌رغم این که در شهرک صنعتی 100 هکتار زمین آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است و از زیرساخت‌هایی مانند برق و آب برخوردار می‌باشد و ناحیه صنعتی نیز بیش از 15 هکتار آماده واگذاری دارد اما هنوز انتظارات در این دو منطقه برآورده نشده است.

وی اضافه کرد: از شروع کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی، 12 سال است که می‌گذرد و وعده بهره‌برداری از این کارخانه در فروردین ماه سال 96 داده شده که امیدواریم با شروع به کار این صنعت، پای دیگر صنایع نیز به شهرستان دشتی باز شود.

مهرجو تصریح کرد: بر این باور هستیم که مشکل اشتغال جوانان و علی‌الخصوص نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی، با استخدام توسط دستگاه‌های دولتی قابل حل و فصل نیست و تنها راه رفع و یا کاهش بیکاری، سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی است که می‌تواند در شهرستان دشتی رقم خورد.

فرماندار شهرستان دشتی بیان کرد: در کنار کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی، مزیت‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن در شهرستان دشتی وجود دارد که چنانچه اتفاقی در بخش فرآوری معادن رخ دهد قطعا می‌تواند تامین‌کننده اشتغال در شهرستان دشتی باشد.

مهرجو تاکید کرد: اگر بستر و زمینه‌ای فراهم کنیم که سرمایه‌گذاری در شهرستان دشتی به وجود آید، می‌‌تواند بخش اشتغال را فعال و مزیت‌های رقابتی خیلی خوبی در بخش صنایع وابسته به کشاورزی و معادن ایجاد کند.

وی افزود: آرزوی دیرینه مردم شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسیدن این کارخانه سیمان است زیرا با راه‌اندازی این کارخانه عده زیادی از جوانان جذب کار می‌شوند.

فرماندار شهرستان دشتی عنوان کرد: چنانچه نتوانیم بحث اشتغال را در چند ماه آینده حل کنیم شاهد معضلاتی در منطقه خواهیم بود.