ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر واهی بودن اتهامات استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر تاکید کردند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به عوامل پیشبرد و ادامه انقلاب اسلامی اظهار داشت: نخستین عامل پیشبرد انقلاب حفظ تعهد به اسلام است و اگر بتوانیم این تعهد را بین آحاد مختلف مردم و مسئولان افزایش دهیم طبیعتاً در پیشبرد و ادامه راه انقلاب تأثیر دارد.

امام جمعه میاندوآب بیان کرد: دومین عامل حضور رهبری دینی است که پیشبرد انقلاب اسلامی بدون رهبری و مدیریت دینی امکان پذیر نیست و سومین عامل حضور مردم در صحنه است که امام (ره) در این رابطه می‌فرماید حضور شما در صحنه امید این را می‌دهد که نه توطئه‌های داخلی موفق بشوند و نه هجوم خارجی بتواند به ملت آسیب برساند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به لزوم معیار قرار دادن ساده زیستی توسط دولتمردان و مسئولان گفت: امام (ره) می‌فرماید مادامی که مسئولان از طبقه متوسط و مادون متوسط تشکیل بشوند امکان ندارد که یک قدرت بزرگ اوضاع را به هم بزند که با توجه به این سخن امام مسئولان و دولتمردان اگر ساده زیستن را برای خود معیار قرار دهند طبیعتاً بین آحاد مختلف مردم نیز تاثیرگذار خواهند بود.

ضرورت اتکا به سرمایه‌های ملی داخلی ایران

امام جمعه شاهین‌دژ نیز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن سالروز دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که ما نان و پنیر خودمان را می خوریم اما روی پای خود می‌ایستیم.

حجت‌الاسلام نقی باقری افزود: ما باید از تحلیل این فرمایش امام متوجه باشیم که باید به سرمایه‌های ملی ارزش داد و از آن‌ها استفاده کرد و سرمایه‌های ملی کشور ما در حال حاضر جوانان نخبه ما هستند.

وی تصریح کرد: در چنین کشوری نباید به غرب و کدخدای کذایی متکی بود.

باقری با اشاره به اظهارات سران آمریکا در مورد برخی چهره‌های ایران افزود: سران آمریکا اظهار می‌کنند که باید فلان شخص ممنوع‌الخروج شود در حالی که نقش همان فرد در منطقه بی‌نظیر است و امروز یک دولت مقتدر می‌خواهد که در مقابل چنین ادعاهایی عرض اندام کند و بگوید خود آمریکایی‌ها در منطقه چه غلطی می‌کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ بیان کرد: برخی مسئولان می‌گویند که ما در فناوری هسته‌ای براحتی می‌توانیم به قبل بازگردیم اما فعلا صبر کرده‌ایم ولی ای کاش این مسئولان در هنگام امضای برجام کمی صبر می‌کردند تا امروز آمانو به صراحت اعلام نکند که ما از برجام منفعت زیادی بردیم و 50 سال تفکر آینده ایران را به دست آوردیم.

ویژگی‌های 25گانه منافقان از دیدگاه امیرمؤمنان(ع)

امام جمعه خوی نیز در خطبه اول نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در خطبه 194 نهج البلاغه ضمن توصیه مردم به رعایت تقوا و برحذر داشتن آنان از نفاق و منافقان 25 ویژگی به ترتیب زیر برای منافقان مطرح فرمودند.

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری تصریح کرد: از جمله نشانه‌های منافقان این است که خود گمراهند و دیگران را گمراه می‌سازند، خود خطاکارند و دیگران را به خطا وا می‌دارند برای فریب دیگران رنگ به رنگ می‌شوند برای اغفال دیگران فنون مختلفی به کار می‌برند از هر وسیله‌ای بر ضد شما استفاده می‌کنند و در هر کمین‌گاهی به کمین شما نشسته‌اند حسودان رفاه هستند و تشدیدکنندگان گرفتاری و تبدیل کنندگان امید به نوامیدی هستند.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های منافقان این است که در هر مسیری یکی را به زمین می‌اندازند و برای هر دلی واسطه‌ای دارند و برای هر مصیبتی اشکی دارند، ستایش و تملق را وام می‌دهند و منتظر پاداش می‌مانند، اگر بخواهند اسرار می‌ورزند و اگر انتقاد کنند افشا می‌کنند و اگر کسی را محکوم کنند زیاده‌روی می‌کنند در برابر هر حقی باطلی آماده کرده‌اند و برای هر دری کلیدی دارند و برای هر شبی چراغی دارند با ایجاد یأس می‌خواهند به طمع خود برسند تا بازار خود را اداره کنند و کالاهای قیمتی خود را بفروشند.

اتهامات واهی استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی

خطیب جمعه خوی با اشاره به عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی رهبری حضرت امام خمینی (ره) را یکی از عوامل سرنوشت ساز در پیروزی انقلاب نام برد و اظهار داشت: او به عنوان یک مرجع تقلید در طول 28 سال رهبری مبارزات ملت ایران علیه استعمار و استبداد با بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری توانست انقلاب را از تمامی بحران‌های داخلی و خارجی عبور داده و به پیروزی کامل برساند.

مسئول مدارس علمیه خوی گفت: در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و عوامل منطقه‌ای و داخلی او انواع توطئه‌ها را جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند و در کنار این اقدامات ناجوانمردانه و شکست خورده اتهامات واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح کرده و می‌کنند از قبیل نبود آزادی برای مردم، نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌ها، اتهام ساختن بمب اتم، حمایت از تروریسم، زیر سؤال بردن احکام قضایی، وارد ساختن اتهامات به ارکان نظام از قبیل سپاه، شورای نگهبان و قوه قضاییه.

وی تصریح کرد: تمامی این اتهامات جهت زیر سؤال بردن ارزش‌های اسلامی و مبارزات حق طلبانه ملت ایران و دفاع از مظلومین جهان و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و خنثی کردن توطئه‌های جاسوسان استکبار جهانی از سوی نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد