رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان از برگزاری جشن بزرگ دهه فجر در شب ولادت حضرت زینب (س) در اصفهان خبر داد گفت: فعالیت‌ها برای دهه فجر باید به نوعی نو باشد تا مردم به خوبی این جشن را حس کنند.

به گزارش مرور نیوز، جعفر عسگری ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: مردم ما مولفه اصلی نظام هستند و خوشا به حال کسانی که با خدمت صادقانه حق این مردم را ادا می‌کنند، این روزها بسیاری به نام ولایت شعار می‌دهند اما گرهی از کار مردم باز نمی‌کنند.

وی افزود: در دهه فجر به پاس زحمات مدیران انقلابی که از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرده‌اند باید از آن‌ها تجلیل کرد، ستاد دهه فجر با رویکرد عمومی‌کردن و فراگیری مراسم سعی بر این داشته تا با مشارکت همه مردم و نهادها برنامه‌هایی را برای این ایام برنامه ریزی کند، 24 کمیته معرفی و تعریف شده‌اند و سعی شده همه ظرفیت‌ها با توجه به شرایط به این مراسم آورده شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در اصفهان تکلیف شده که برنامه‌های عمومی و هنری و سبب وحدت باشند، این روزها دشمن به دنبال این است که یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت‌ها به جای تبیین دستاوردهای انقلاب در طول‌ سال‌های مختلف تنها به عملکرد خود پرداختند، در فضای مجازی ارزش‌های انقلاب یکی پس از دیگری زیر سئوال می‌رود، باید دستاوردهای انقلاب به صورت هنرمندانه در فضای مجازی تدوین شود.

عسگری بیان کرد: آماده سازی فضای مدارس، مساجد و محله‌ها را با همکاری شهرداری صورت می‌دهیم، همچنین نمایشگاه عبرت‌ها برگزار می‌شود تا گوشه‌ای از جنایات پهلوی را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر از خیریه‌های فعال تقدیر می‌شود، گفت: جشن بزرگ پیروزی به مدت 2 شب به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب (س) برگزار می‌شود، کاروان اتحاد ایام توحیدی نیز در یک روز به مساجد، کنیسه و کلیساها می‌روند، نورافشانی دهه فجر نیز به دلیل اینکه روز 22 بهمن در ایام فاطمیه قرار دارد در شب میلاد حضرت زینب (س) صورت می‌گیرد تا حرمت دهه فاطمیه نگاه داشته شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه 15 بهمن هیئت‌های مذهبی تجمع بزرگی را برگزار می‌کنند، اظهار داشت: فعالیت‌ها برای دهه فجر باید به نوعی نو باشد تا مردم به خوبی این جشن را حس کنند.

وی افزود: باید برای سالن اجتماعات گلستان شهدا کاری اساسی شود و سرعت پروژه در نظر گرفته شده افزایش یابد به این دلیل که این سالن قدیمی در شان گلستان شهدای اصفهان نیست.

معاونت فرهنگی شهرداری در کنار مردم تدارکات دهه فجر را فراهم می‌کند

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: چندسالی است که با حمایت شورای شهر قرار بر این شد تا شهرداری پای خود را از عرصه تصدی‌گری فرهنگی بیرون بکشد تا عناصر فرهنگی در محلات فعال شوند و شهرداری تنها تدارکات را در اختیار بگیرد، امسال 500 فعالیت و رخداد فرهنگی با همکاری مردم برگزار می‌شود و شهرداری تنها برای روان‌سازی فعالیت‌ها کمک می‌کند.

علی قاسم زاده تصریح کرد: شهرداری آن جا که باید کمک می‌کند و اصل رویکرد ما این است که مردم نقش حفاظت از انقلاب را ایفا کنند، ما هم تلاشمان بر این است تا مانع و سدی ایجاد نکنیم تا تشکل‌های خودجوش و مردمی دچار رنج و سختی نشود و برخی امکانات لازم نیز در اختیار آن‌ها قرار گیرد.