جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: استان کردستان در ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدا از استان‌های مظلوم کشور است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حمزه فلاح ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان که در یادمان شهدای گمنام باشگاه سابق افسران سنندج برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر و 5 هزار و 600 شهید خطه خونرنگ کردستان اظهار داشت: تاکنون بیش از 2 هزار نقاط یادمانی در سطح استان کردستان شناسایی شده که از کل کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور به این نقاط اعزام می‌شوند.

وی گفت: در 3 سال گذشته یک میلیون زائر از سراسر کشور در قالب کاروان راهیان نور به این نقاط یادمانی استان کردستان اعزام شدند و در زمینه شهدای نامدار که در عرش معروف هستند در مراکز فرهنگی و سطح دانشگاه‌های استان اقدامات خوبی انجام شده اما باز جای کار وجود دارد که باید با همدلی ادامه کار را داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به پیگیری دو واحد درسی برای دانشجویان در زمینه آشنایی با مبانی دفاع مقدس در استان کردستان تصریح کرد: اگر چه استان کردستان دیرتر اقدام به این کار کرد اما اساتید دانشگاه‌های استان به خوبی آغاز کردند چرا که دانشجویان لازم است با مبانی دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: یکی از اشکالاتی که در این زمینه وجود دارد این است از نظر منابع تدریسی برای دانشجویان در ابتدای راه قرار داریم و باید اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته را در اختیار دانشجویان قرار دهیم هر چند در آن زمینه کار شده باشد اما باز هم نیاز به کار بیشتری دارد.

کردستان در زمینه ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از استان‌های مظلوم کشور است

سردار فلاح افزود: استان کردستان در زمینه ایجاد مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس از استان‌های مظلوم کشورمان است هر چند زمین مورد نیاز برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در شهر سنندج تهیه شده اما نیاز هست هر چه سریعتر اقدامات خوبی در زمینه ساخت این باغ موزه دفاع مقدس شکل گیرد.

وی با اشاره به اعزام اردوهای راهیان نوراظهار کرد: در زمینه راهیان نور نیز اقدامات خوبی انجام شده و در همین راستا راویان نور ساماندهی و تربیت شده‌اند.

بیان خاطرات شهدای روحانی نیاز به چاپ و نشر دارند

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه بیش از 54 شهید روحانی و ماموستا در استان کردستان وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه چاپ و نشر خاطرات و موضوعات شهدای روحانی نیاز به کار بیشتری است و در همین زمینه باید کارهای خوبی صورت گیرد.

وی نقش زنان کرد و کردستان در پشتیبانی از جنگ تحمیلی مظلوم دانست و گفت: باید به نقش زنان کردستانی در پشتیبانی از جنگ تحمیلی پرداخته شود تا کارهای ماندگارتری انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به وجود یک‌هزار پیشمرگ کرد مسلمان در استان کردستان خاطرنشان کرد: می‌توان آثار بیشتری در ارتباط با همین شهدا جمع‌آوری و مکتوب کرد، گرچه در این زمینه در ابتدای کار قرار داریم و اکنون 56 عنوان کتاب جمع‌آوری و تدوین شده اما استان کردستان نیاز به کار بیشتری دارد.