مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و اورژانس 115 استان اردبیل گفت: متاسفانه براثر گازگرفتگی در دو روز گذشته 3 نفر از همشهریان اردبیلی جان خود را از دست داده و 15 نفر نیز دچار مسمومیت شدند.

عادل صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در دو روز گذشته 3 نفر از استان اردبیل به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده و نیز 15 نفر از این استان دچار مسمومیت شده که افراد مسموم جهت ارائه خدمات درمانی به مراکز بهداشتی و بیمارستانها معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بارش برف و سردی هوا بیشتر نقاط استان اردبیل را تحت پوشش قرار داده، ‌افزود: این امر باعث شده تا مصرف گاز در استان اردبیل افزایش یابد و به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در مصرف گاز متاسفانه در این دو روز در شهرهای اردبیل، ‌مشگین‌شهر و آبی‌بیگلو 15 نفر مسموم و 3 نیز فوت شدند.

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و اورژانس 115 استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به سردی هوا نیاز است تا همشهریان در استفاده از وسایل گازسوز نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد هیچ گونه حادثه دلخراشی در بخث گاز مونواکسید کربن نباشیم و باید نظارتهای همه‌جانبه‌ای بر نحوه استفاده وسایل گازسوز در مراکز تجاری و خدماتی به ویژه منازل انجام شود.

صادقی گفت: مهمترین علائم گازگرفتگی با مونواکسیدکربن حالت تهوع، سرفه خشک، سردرد و سرگیجه است که نیاز است همشهریان در صورت مشاهده این علائم در سریعترین زمان ممکن دربها و پنجره منازل و مراکز خدمات تجاری به ویژه مراکز سرپوشیده را باز کرده و نسبت به خاموش کردن گاز مورد استفاده اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از 200 مورد گازگرفتگی در استان اردبیل اتفاق افتاده است و باتوجه به اینکه استان اردبیل یکی ازاستانهای سردسیر بوده نیاز است تا در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز رعایت نکات ایمنی مبنای کار قرار گیرد.