استاندار فارس در هفتمین نشست شورای اداری با انتقاد از مدیرانی که در جذب اوراق اسناد خزانه اسلامی کوتاهی کردند، گفت: من نباید برای گرفتن بودجه از تهران التماس کنم.

به گزارش مرور نیوز، سید محمدعلی افشانی عصر امروز در هفتمین نشست شورای اداری استان فارس در سال 1395 با موضوع اوراق اسناد خزانه اسلامی و بررسی لایحه برنامه توسعه ششم در استانداری اظهار داشت: گویی برخی مدیران نمی‌دانند که برای گرفتن سهم این استان از اوراق خزانه اسلامی چقدر زحمت‌ کشیده شده که برای جذب آن اقدام لازم و کافی را انجام نمی‌دهند و با کمال تأسف برای گرفتن سهم دستگاه‌ها اگر نیاز شد دوباره ورود خواهم کرد.

وی با درخواست از مدیران حاضر در جلسه برای جذب اوراق اسناد خزانه اسلامی تا پایان سال، خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایط سخت اقتصادی به‌ سر می‌بریم و بی‌تعارف می‌گویم که هیچ دلیلی برای عدم جذب اوراق اسناد خزانه از سوی مدیران پذیرفته‌ شده نیست.

مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه برای جذب اوراق اسناد خزانه همت، اراده و برنامه لازم بود، متذکر شد: اگر کمی دغدغه مردم نیز در کنار این عوامل بود، جذب بهتری از سوی دستگاه‌ها صورت می‌گرفت که امیدوارم در مدت باقی‌مانده تا پایان سال، این کار صورت گیرد، درغیراینصورت مدیرانی که کوتاهی کرده‌اند خودشان باید به مردم پاسخگو باشند.

استاندار فارس عنوان کرد: دستگاه‌هایی مانند اوقاف، بنیاد مسکن، بهزیستی، آموزش‌وپرورش و ... که کل اعتبارات تخصیصی اوراق خزانه را جذب کردند، آن‌چنان نیروی تخصصی در این زمینه نداشتند، بنابراین بهانه‌ها برای عدم جذب اوراق، قابل‌قبول نیست، به‌ویژه از سوی دستگاه‌هایی که دارای کادر تخصصی هستند.

افشانی یادآور شد: اینکه فکر کنیم دستگاه‌هایی که اوراق را جذب نکردند در پایان سال به آن‌ها نقدی پولی پرداخت می‌شود، یک خیال واهی است، افزون‌بر اینکه اگر این کار صورت گیرد، تنبیهی برای کسانی خواهد بود که برای جذب اوراق وقت گذاشته و کار خود را خوب انجام دادند که به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نیست و در پایان همان‌هایی که قول پول نقدی دادند، به دلایلی از این کار طفره خواهند رفت.

وی با تأکید مجدد بر پیگیری جذب اوراق اسناد خزانه اسلامی از سوی دستگاه‌های اجرایی این استان، مطرح کرد: امروز اگر نام دستگاه‌های کم‌کار این استان در زمینه جذب اوراق اسناد خزانه را اعلام نمی‌کنم به حرمت مدیران دستگاه‌هاست و این کار را برای نشست بعدی خواهم گذاشت.

مقام عالی دولت در استان فارس تشریح کرد: بنده همین دیروز برای جذب بیشتر اعتبارات اوراق اسناد خزانه اسلامی با دستگاه‌های گوناگونی مانند قرارگاه خاتم‌الأنبیا، سازمان مدیریت، وزارت راه و ترابری و... چانه‌زنی می‌کردم، درصورتی‌که می‌بینم همین اعتبارات را نیز برخی جذب نکرده‌اند.

استاندار فارس خطاب به مدیرانی که در جذب اوراق عملکرد مناسبی نداشتند، توضیح داد: مگر ما در نشست قبلی اعلام نکردیم که باید این کار زودتر صورت گیرد، چرا کار را به دو روز آخر موکول کردید؟ در صورتی‌ که یک تا دو ماه برای این کار فرصت داشتید که از مدیرکل امور اقتصاد و دارایی این استان می‌خواهم این مسئله را در تهران پیگیری کند و اگر لازم شد بنده ورود پیدا خواهم کرد.

افشانی با اشاره به اینکه وظیفه او التماس کردن به مسؤولان برای گرفتن پول و بودجه برای این استان نیست، تبیین کرد: بنده برای راحتی دستگاه‌ها نمی‌توانم به تهران رفته و برای جذب اعتبار التماس کنم، آن‌ هم دستگاهی که برای گرفتن اعتبار با وجود داشتن اطلاع، کوتاهی کرده است که با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور که همگان برای گرفتن بودجه تلاش می‌کنند، جای تعجب است که برخی مدیران در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

وی در ادامه از اختصاص بودجه 74 میلیارد تومانی به استان فارس با توجه به خشک‌سالی‌ها خبر داد و اظهار داشت: حدود یک ماه پیش این 74 میلیارد تومان در دولت مصوب و ابلاغ شد که این بودجه غیر از سهمیه‌ای است که قرار شد به این استان تعلق پیدا کند که باید هرچه سریع‌تر برای آن یک برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به دهه فجر و لزوم گزارش‌دهی مدیران به مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها در دهه فجر مردم را به‌صورت واقعی و به‌دوراز بزرگ‌نمایی در جریان خدمات انجام‌شده قرار دهند و این یک ضرورت است.

استاندار فارس افزود: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم که مهم‌ترین مسئله برای ما حضور حداکثری مردم در این انتخابات است که مدیران باید با عملکرد خوب و خبررسانی به‌موقع، روحیه امید را در مردم زنده کنند.