رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 185 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، اسمعیل کریم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: 185 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال مناطق مختلف آذربایجان غربی به مرحله بهره برداری می‌رسد همچنین 52 طرح هم برای کلنگ‌زنی آماده هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: از این تعداد پنج پروژه به مدیریت صنایع کشاورزی، هفت پروژه به معاونت بهبود تولیدات دامی، 166 پروژه به مدیریت تعاون روستایی و یک پروژه هم به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از پروژه‌های مورد اشاره 2 هزار و 819 خانوار بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: همچنین از این رهگذر برای 1 هزار و 207 نفر به صورت مستقیم همچنین 3 هزار و 583 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: منبع مالی مورد نیاز برای پروژه‌های مورد اشاره به واسطه اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی تامین شده به طوری که سهم هر کدام از موارد فوق در این زمینه مشخص است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای دهه فجر امسال 52 پروژه شامل طرح‌های آبیاری تحت فشار به مساحت 7 هزار و 610 هکتار جهت کلنگ‌زنی آماده می‌باشد، اظهار داشت: این طرح‌ها در پلدشت و مهاباد می‌باشند.

کریم‌زاده اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله مسابقات ورزشی ویژه کارکنان، مسابقه مقاله‌نویسی، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از کشاورزان نمونه و موفق، برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نمایشگاه عکس را در دهه فجر مورد اشاره قرار داد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای احیای دریاچه ارومیه گریزی زد و بیان داشت: 93 سال پایه برای ورود به این مقوله محسوب می‌شود به طوری که ستاد احیای دریاچه ارومیه در عمل به وعده رئیس جمهور تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به ارائه 27 راهکار در سلسله جلسات مربوط به این موضوع اشاره کرد و گفت: عمل به پنج راهکار در حوزه اختیارات این مجموعه است به طوری که آبیاری نوین، انتقال آب با لوله در بعضی از مناطق، اصلاح الگوی کشت موجود در دریاچه، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بین مردم این راه‌حل‌ها را شامل می‌شود.