معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار ساوه گفت: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر در ساوه به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساوه، سیدمهدی حسینی اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر 71 پروژه عمرانی، خدماتی، زیربنایی، تولیدی و آموزشی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 132 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده 16 میلیارد و 838 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، یک میلیارد و 599 میلیون تومان سهم اعتبارات استانی، 2 میلیارد و 420 میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری‌ها، 4 میلیارد و 560 میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی، 36 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات غیردولتی (شهرداری‌ها)، 60 میلیارد و 263 میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، یک میلیارد و 900 میلیون تومان خیرین و کمک‌های سازمان‌یافته و 140 میلیون تومان نیز از سایر ردیف‌ها تخصیص یافته است.

وی افزود: گازرسانی به 17 روستای بخش نوبران با صرف هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد و 264 میلیون تومان، برق‌رسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی شامل نصب روشنایی در معابر و ترمیم شبکه‌های فرسوده، اجرای طرح‌های هادی روستایی شامال زیرسازی و آسفالت، احداث بلوار در روستاهای بخش مرکزی، احداث ساختمان مجتمع دهیاری‌ها، آب‌رسانی به روستاها و بهسازی عبور و مرور به عنوان مهم‌ترین پروژه‌هاست.

معاون عمرانی فرمانداری ساوه افتتاح کارخانه پردازش پسماند شهرداری ساوه را از دیگر پروژه‌ها بیان کرد و گفت: این کارخانه با ظرفیت 250 تن در روز فعالیت خود را آغاز می‌کند و در فاز اول کار تفکیک مواد زاید تر و خشک را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این طرح برای 25 نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد، گفت: برای بهره‌برداری از این واحد فرآوری پسماند بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته حسینی افتتاح سالن ورزشی در مجاورت دریاچه تفریحی ساوه، مجتمع توقف‌گاهی و تعمیرگاهی اتوبوسرانی، زیرسازی و جدول‌گذاری به طور 20 کیلومتر و زیرسازی و آسفالت 150 هزار متر مربع معابر از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه شهرداری ساوه است.

وی افزود: افتتاح یک واحد آموزشی در اردوگاه شهید ناصری، یک باب کتابخانه، طرح توسعه شرکت یدک موتور ایران، طرح توسعه شرکت پارس آمپول واقع در شهر صنعتی از جمله پروژه‌های آموزشی، تولیدی و صنعتی است.

معاون عمرانی فرماندار به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری نیز اشاره کرد و گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده قرار است این پروژه مهم و نیاز حیاتی شهر ساوه با حضور مقام عالی وزارت نیرو کلنگ‌زنی شود.

وی آغاز عملیات اجرایی یک واحد صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی و نیز شیرخوارگاه کودکان با مشارکت اداره بهزیستی و بخش خصوصی را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد.