مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان بیرجند با بیان اینکه بازار بیرجند را از پلاسکو کمتر نمی‌بینم چون چیدمان آن مشکل دارد و بسیاری فرسوده است گفت: تا پایان امسال مبلغ 200 میلیون تومان تجهیزات به آتش نشانی بیرجند اختصاص می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، موسی میرزایی ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرستان بیرجند اظهار داشت: در حوزه پیشگیری پدافند غیرعامل ناظران باید مراحل انجام کار را از پی‌سازی و نازک‌کاری انجام دهند و نظارت کنند اما متأسفانه این امر انجام نمی‌شود و باید نظام مهندسی به استناد اصول 21 گانه عمل کند.

وی چیدمان بازار بیرجند را فرسوده دانست و افزود: بازار بیرجند را از پلاسکو کمتر نمی‌بینم چون چیدمان آن مشکل دارد و بسیاری فرسوده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری بیرجند با بیان اینکه مکان‌های اقامتی شهرستان بیرجند باید بررسی شود بیان کرد: در معبرهای میدان امام خمینی(ره) نیز از نظر پیک مسافر مشکل داریم.

میرزایی با بیان اینکه لازم است ایمنی در مساجد رعایت شود تصریح کرد: باید آموزش‌های ایمنی از مساجد شروع شود و در این راستا ما آمادگی داریم هر روز با 15 مربی بعد از نماز مغرب و عشاء در اختیار مردم باشیم.

وی با اشاره به پارکینگ چهارشنبه بازار بیرجند خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است زمین بنیاد مستضعفان به پارکینگ تبدیل شود و همچنین در مزار شهدا نیز نسبت به پارک خودرو با مشکل روبه‌رو هستیم.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان بیرجند با بیان اینکه تا پایان امسال مبلغ 200 میلیون تومان تجهیزات به آتش نشانی بیرجند تزریق می‌شود یادآور شد: تاکنون 300 میلیون تومان خودرو خریداری شده که‌ در دهه فجر افتتاح می‌شود.

میرزایی اظهار داشت: همچنین 200 میلیون تومان نیز از محل استانداری هلدماترو (ست امداد و نجات) خریداری شده است که‌ در محل سازمان مستقر است.

وی از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ایستگاه آتش‌نشانی مهرشهر بیرجند خبر داد و افزود: در این راستا تاکنون 500 میلیون تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن 350 میلیون تومان دیگر نیز نیاز است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری بیرجند گفت: این پروژه چه ساخته شود و چه ساخته نشود تیم عملیاتی در مهرشهر حضور دارند و در هنگام بروز حوادث عملیات انجام می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه باید طرح آمایش خراسان جنوبی در سطح منطقه انجام شود افزود: اگر طرح پدافند غیرعامل به طور کامل در شهرستان بیرجند انجام شود بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد.

وی با اشاره به وضعیت ایمنی در شهرستان بیرجند با بیان اینکه ساختمان‌های مسکونی به ویژه مجتمع‌ها به دلیل عدم مراجعه پیمانکاران جهت اخذ پایان کار وضعیت ایمنی مطلوبی ندارد گفت: همچنین در بحث صنوف نیز متأسفانه در چند سال اخیر اتحادیه‌ها از معرفی شهروندان به آتش‌نشانی جهت اخذ تأیید ایمنی امتناع ورزیده که این امر گسترش روبه رشد حوادث را در واحدهای کسبی به همراه داشته است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری بیرجند بیان کرد: عدم نظارت دقیق بر روی ساخت جایگاه‌ها و عدم رعایت نکردن نکات ایمنی، جایگاه‌های سوخت را به بمب خفته در شهر تبدیل کرده است و بسیاری از مکان‌های اقامتی نیز از وضعیت ایمنی مطلوبی برخوردار نیستند.