رئیس ستاد دهه فجر سپاه اسلامشهر گفت: بیش از 200 برنامه در سطح شهرستان اسلامشهر در دهه فجر توسط بسیجیان این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر جهانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت دهه پر خیر و برکت فجر انقلاب اسلامی، بیش از 200 ویژه برنامه توسط بسیجیان در سطح شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دهه فجر سپاه اسلامشهر ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای آتش‌نشان افزود: با توجه به اینکه آتش‌نشان شهید علی‌رضا صفی‌زاده از ساکنان شهرستان اسلامشهر، هم جزء شهدای ساختمان پلاسکو است، پیکر مطهرش امروز در آستانه آغاز برنامه‌های دهه فجر، در این شهرستان تشییع و در جوار گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) به خاک سپرده می‌شود.

جهانی‌نژاد تصریح کرد: امسال همزمان با سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برنامه‌های گرامیداشت با شعار گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

وی افزود: افزایش بصیرت نسل جوان و پاسخگویی و رفع شبهات این افراد یکی از مهّم‌ترین اهداف برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های سرنوشت‌ساز و ماندگار تاریخ کشور ماست، ما اعتقاد داریم که نظام مقدس ایران اسلامی کماکان در حال انقلاب است.

رئیس ستاد دهه فجر سپاه اسلامشهر تأکید کرد: سیاست‌های کلی در برپایی برنامه‌های دهه فجر، بر این اصل استوار شده که جشن‌های دهه فجر مردمی باشد و با مشارکت مردم برگزار شود و مختص به یک سازمان و یا نهاد خاص نباشد.

جهانی‌نژاد با اشاره به موضوعات برنامه‌های دهه فجر افزود: بصیرت‌افزایی، برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی- ورزشی، طرح‌های عمرانی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جمله محورهای برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان اسلامشهر است.

وی بیان کرد: ویزیت رایگان پزشکی، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی، برپایی اردوهای بازدیدی از موزه عبرت، حسینیه جماران، باغ موزه دفاع مقدس، اعزام گروه‌های جهادی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه‌های این دهه است.

رئیس ستاد دهه فجر سپاه اسلامشهر افزود: حضور بسیجیان و اقشار مختلف مردم اسلامشهر در محل جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س)، حرم مطهر و تجدید پیمان با آرمان‌های رهبری و انقلاب، برگزاری همایش مداحان خواهر شهرستان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

جهانی‌نژاد تأکید کرد: افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج، برگزاری مجمع عالی بسیج شهرستان، آغاز اعزام دومین دوره اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، صعود بسیجیان به ارتفاعات کلکچال با عنوان یاوران ولایت و یادبود شهدای آتش‌نشان نیز در این دهه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی قلعه سیمون توسط بسیجیان خاطرنشان کرد: بازسازی قلعه سیمون افتخاری برای نظام است که توسط همه دلسوزان و با محوریت بسیج سازندگی به اجرا درآمد که غبار محرومیت را از چهره ساکنان این قلعه زدود.