مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: 10 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ایام فاطمیه اول در در شهرهای نور، آمل، بهشهر، ساری و سلمانشهر تشییع و تدفین می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالله ملکی در جلسه هماهنگی مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در مازندران اظهار کرد:شهدای گمنام روز چهارشنبه 27  بهمن طی مراسم خاصی وارد استان مازندران خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب وداع با شهدای گمنام  در روز چهارشنبه 27 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای ساری، خواستار انجام تبلیغات باشکوه در این شهرها شد.

ملکی گفت: شهرستان نور میزبان دو شهید گمنام از عملیات کربلای 4 منطقه ام الرصاص و عملیات خیبر جزیره مجنون است. این دو شهید در زمان شهادت به ترتیب 24 و 17 ساله بوده‌اند که به ترتیب در سال‌های 65 و 62 به شهادت رسیدند. این دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور خاکسپاری خواهند شد.

وی افزود: شهرستان آمل میزبان یک شهید گمنام 18 ساله از عملیات کربلای 4 سال در سال 65  در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص است که در دانشگاه علوم قرآنی آمل به خاک سپرده خواهند شد.دو شهید گمنام دیگر میهمان مردم شهرستان بهشهر هستند که قرار است در دانشگاه فناوری این شهرستان به خاک سپرده شوند.این رزمنده‌ها در زمان شهادت به ترتیب 21 و 27 ساله بودندد که شهید اول در سال 63  در عملیات بدر شرق دجله و شهید دوم در 61 در عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرستان ساری هم میزبان دو شهید گمنام است، افزود: شهید گمنام 17 ساله که قرار است در دانشگاه پردیس فرهنگیان صدیقه طاهره تدفین شود، در سال 63 در عملیات بدر شرق دجله به شهادت رسیده است.: شهید دوم که قرار است در دانشگاه پردیس فرهنگیان شریعتی خاکسپاری شود، در سال 63 در سن 21 سالگی در شرق دجله و در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

مراسم تشییع دو شهید گمنام شهرستان ساری ساعت 9 صبح روز یکشنبه اول اسفند از مسجد جامع ساری به سمت میدان شهدا برگزار و سپس شهدا به محل خاکسپاری انتقال داده خواهند شد.

همچنین شهرستان سلمانشهر میزبان سه شهید 19، 22 و 28 ساله خواهد بود که در منطقه عملیاتی شرهانی (عملیات محرم)، ام الرصاص در عملیات کربلای4 و جزیره مجنون در عملیات خیبر به شهادت رسیده‌اند.محل تدفین این سه شهید گمنام متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

سردار ملکی با اشاره به شهادت 16 آتش نشان پلاسکو افزود: این شهدا در خط سرخ ایثارگری به شهادت رسیدند و نام شان به عنوان شهدای خدمت رسانی در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.