امام جمعه هیرمند با بیان اینکه ساماندهی مرز و بهره‌برداری موقت از آن به نفع مردم بومی منطقه است، گفت‌: لایه روبی انهار در اولویت قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم گزمه عصر امروز در نشست استاندار سیستان و بلوچستان با اقشار مختلف مردم شهرستان هیرمند در مسجد جامع فاورقیه اهل‌سنت دوست محمد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم صبور شهرستان هیرمند در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی نظام به‌ویژه 9 دی حضور باشکوه داشته‌اند و قطعا به وظایف انقلابی خود در 22 بهمن هم عمل خواهند کرد.

امام جمعه هیرمند افزود: مشکلات و معضلات منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست امکانات دولت هم محدود است می‌دانیم اما سیستان امروز دچار بحران است برای رفع این بحران باید چه کار کرد؟

وی گفت: باید در طولانی مدت مشکلات را برطرف کرد زیرسازی ایجاد زیرساخت‌ها از چابهار به میلک، تکمیل پروژه گاز رسانی و آبیاری تحت فشار برای آینده سیستان بسیار مفید خواهد بود، اگر اینها اجرایی شود تحول عظیمی در منطقه سیستان ایجاد خواهد شد.

گزمه ادامه داد: اما تا این طرح‌ها به ثمر نشیند مردم باید چکار کنند؟ این پروژه‌ها ممکن است سالیان متمادی طول بکشد، طرح آبیاری قرار بود 3 سال باشد اما به عمر این دولت کفاف نمی‌دهد باید به فکر مشکلات فعلی مردم باشید.

ساماندهی مرز و لایه روبی انهار در اولویت قرار گیرد

امام جمعه هیرمند بیان کرد: در بسیاری از روستاها مردم در فقر فراوان زندگی می‌کنند، برای معضل امروز باید چکار کرد؟ به نظر ما یکی از راهکارها استفاده بهینه از مرز است وقتی می‌شود برای سه ماه معابر مرزی برای مبادلات کالا بازگشایی شود چرا در طول سال به‌طور مستمر این کار انجام نمی‌شود؟

وی ادامه داد: مردم از ما می‌خواهند از ظرفیت میلک در کوتاه مدت بهره‌مند شوند چرا‌که امروز تجار جاهای دیگر به‌ویژه افغانستان فعالیت کرده و پول نیز عاید خزانه می‌شود و در کلان کشور خرج می‌شود که اشکالی ندارد اما مردم این منطقه نان برای خوردن ندارند!

گزمه افزود: خواهش همه ما همین است که از فرصت مرز برای مردم خود منطقه هم استفاده شود و بعد مرز بسته شود، به تهدیدات مرزی واقف هستیم اما آب باریکه زندگی مردم از همین طریق است، استفاده از ظرفیت مرز گره‌گشای مشکلات حال مردم است.

امام جمعه هیرمند بیان کرد: ساماندهی مرز و بهره‌برداری موقت از آن به نفع مردم بومی منطقه و لایه روبی انهار در اولویت قرار گیرد.

ساماندهی مرز و لایه روبی نهرها در اولویت قرار گیرد