باغ ملی گیاهشناسی زاگرس صبح امروز با حضور مسئولان در خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، باغ ملی گیاهشناسی زاگرس صبح امروز با حضور معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و... افتتاح شد.

مراد سپهوند رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه نسبت به سرمایه عظیم گونه های گیاهی و دارویی لرستان غفلت ورزیده ایم، اظهار داشت: حفاظت از ذخایر ژنتیکی جزو وظایف حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی است و بر این اساس است که پروژه احداث باغ گیاهشناسی زاگرس به سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت خانه پیشنهاد شد و پس از بررسی های متعدد با این موضوع موافقت کردند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 200 گونه گیاه دارویی در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: اهمیت پروژه احداث باغ گیاهشناسی در سطح ملی به حدی است که معاونان وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح آن حضور پیدا کرده اند.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه این باغ به عنوان کانون حفظ ذخایر ژنتیکی زاگرس کاربری های متعددی دارد، افزود: این باغ گردشگری و آموزشی بوده و اهدافی از جمله احداث مدرسه طبیعت و گسترش ریه های تنفسی شهر در احداث این باغ در نظر گرفته شده است.