فرماندار سراوان با توجه به وجود بیماری کرونا در شترهایی که از آن سوی مرز به صورت قاچاق وارد می‌شوند ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای تشدید کنترل مرز توسط مرزبانی و سپاه را خواستار شد.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز جلسه هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سراوان برگزار شد.

درویش نارویی در این جلسه گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا در شترهایی که از آن سوی مرز به صورت قاچاق وارد می‌شوند ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای تشدید کنترل مرز توسط مرزبانی و سپاه را خواستار شد.

فرماندار شهرستان سراوان افزود: جهادکشاورزی در راستای ساماندهی و راستی آزمایی شترهای بومی طبق شیوه نامه ابلاغی از سوی استان نسبت به پلاک گذاری اقدام خواهد کرد و این امر جلوگیری از قاچاق شتر را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: همچنین اطلاع رسانی دقیق به مالکان شترها از سوی بخشداران را مورد تأکید قرار داد.

فرماندار سراوان نظارت دقیق بر توزیع نفت سفید بین شهروندان را از ضرورت‌های مهم دانست و گفت: سهمیه نفت سفید شهرستان به موقع و به میزان جمعیت دریافت می‌شود ولی آنچه باید مدنظر باشد توزیع درست و به هنگام این فرآورده است.

وی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان دو جایگاه مکران و مجتمع خدماتی و رفاهی امام حسین (ع) برای دریافت سهمیه بنزین آمادگی کامل دارند.

فرماندار سراوان اشاره به مبادلات مرزی و تجارت خرد و چمدانی، گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر و مصوب شدن این موضوع در کارگروه ویژه وزارت کشور فعال سازی مبادلات مرزی و تجارت چمدانی برای بالا بردن سطح معیشت و رفاه مرزنشینان می‌تواند در رفع مشکل بیکاری منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد.