استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نگرانی کارکنان فولاد سفید دشت در خصوص تحریک کارگران سازنده کارخانه بی‌مورد است.

به گزارش مرور نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی 13 بهمن ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پروژه فولاد سفید دشت پروژه‌ای با پنج فاز احیا، تولید فولاد ذوب 1، تولید فولاد ذوب 2، نورد 1 و نورد 2 است که فاز یک آن اجرا و فاز 2 با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی نگرانی کارکنان فولاد سفید دشت را درباره هرج و مرج ایجاد شده برای این کارخانه را بی‌مورد دانست و گفت: ایجاد و فعالیت هر کارخانه‌ای نیازمند دو دوره‌ی سازندگی و تولید است که سیستم کارکنان در این دو دوره کاملاً متفاوت است. دوره سازندگی نیازمند کارگران ساده ، جوشکار و غیرمتخصص است در حالیکه در دوره تولید به مهندسانی متخصص و کارآمد نیاز است.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: کارگری که در دوره سازندگی شاغل بودند، در دوره تولید به دلیل نداشتن تخصص الزاماً نمی‌تواند حضور داشته باشند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت 17 نفر از 70 کارگر ساده در دوره تولید، تصریح کرد: این افراد به دلیل دارا بودن اطلاعات مربوطه و تخصص در حال فعالیت هستند و مابقی کارگران جایز به اغتشاش و تحریک کارکنان دیگر نیستند.

به گزارش ایسنا، تعدادی به نمایندگی از کارکنان استخدامی کارخانه فولاد سفید دشت در اعتراض به اغتشاشات متوالی کارگران ساختمانی و مزاحمت‌های آنان، مقابل استانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسوولان به این مشکل شدند.