مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از اجرای نمایش عروسکی «طفل، تیر، تشنگی» در دهه اول محرم در کانون پرورش فکری استان خبرداد و گفت: این نمایش روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) و مناسب کودکان و نوجوانان است.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در تشریح برنامه‌های این کانون در هفته کودک گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با توجه به تقارن هفته ملی کودک با دهه اول محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفادارش برنامه‌‌هایی را متناسب با این ایام پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های امسال هفته ملی کودک قرار است با مشارکت بیشتر اعضا صورت گیرد، افزود: نمایش عروسکی «طفل، تیر، تشنگی» به کارگردانی گلشن حسنوند، مربی فرهنگی کانون استان و نویسندگی مهدی پوررضاییان در دهه اول محرم در سالن آمفی تئاتر کانون استان هر روز صبح و عصر اجرا خواهد شد. این نمایش روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) و مناسب کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون لرستان گفت: آیین افتتاحیه هفته ملی کودک با دعوت از دستگاه‌های اجرایی لرستان هم‌زمان با برگزاری زیارت پرفیض عاشورا و مداحی و مدیحه‌سرایی توسط اعضا و اجرای نمایش برگزار خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در مراکز کانون و با محوریت موضوعی گذشت، سخاوت، شجاعت، باورهای دینی و مسوولیت های اجتماعی ومیراث فرهنگی در۱۷ مرکز ثابت و دو مرکز سیار شهری و روستایی در سراسر استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.