مسئول بهداشت محیط گرمی مغان گفت: سال‌جاری 83 مورد شکایت در حوزه محیط بهداشت شهرستان داشتیم که 10 مورد از آن به دادگاه ارجاع داده شده است.

به گزارش مرور نیوز، اسلام مجد اظهار کرد: طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی علیه بهداشت عمومی جرم محسوب شده و در صورت تخلف از سوی هر شخصی، طبق قوانین خاص به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: آلوده کردن آب آشامیدنی و یا توزیع آب غیربهداشتی، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و سایر نقاط، دفع غیراصولی فضولات مختلف، کشتار غیرمجاز دام و استفاده غیرقانونی از فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها و حیوانی برای مصارف کشاورزی مشمول این قانون بوده و در صورت مشاهده برخورد می‌شود.

مسئول بهداشت محیط گرمی تصریح کرد: از 89 گزارش واصله از مردم که عمدتاً از روستاییان داده شده است، کارشناسان شبکه بهداشت در مدت 48 ساعت پس از وصول گزارش بازدید و موضوع را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم پرونده تشکیل و به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

مجد با بیان اینکه در این زمینه کلاس‌های آموزشی برای توجیه اهالی برگزار شده است، افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه در اولویت است، از این رو انتظار داریم مردم برای حفظ سلامت عمومی به این مسائل توجه داشته باشند.

وی بر حفظ سلامت رودخانه‌ها نیز تأکید کرد و گفت: ما از خود مردم انتظار داریم برای رعایت بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف، از ریختن زباله در محیط پیرامون و استفاده از زباله برای خوراک حیوانات و یا سوزاندن در محیط خودداری کنند.

مسئول بهداشت محیط گرمی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دفن زباله در زیر زمین برخی مشکلات همچون آلودگی آب‌های زیرزمینی را سبب می‌شود، اما از شیوع بیماری و بوی تعفن زباله جلوگیری می‌شود و پیشنهاد ما نیز همین روش است.