رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل فروش تجهیزات ممنوعه غیر اخلاقی در شهرستان قوچان توسط پلیس فتا استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: با توجه به رصد و پایش فضای سایبری و بررسی صورت گرفته وبلاگی تحت عنوان فروش تجهیزات ممنوعه و دوربین‌های سکس‌نما شناسایی شد که با توجه به هویت عامل ایجاد این وبلاگ و مکان وی که در یکی از شهرستان‌های استان فعالیت داشت‌، دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان فتا متهم به نام محمدرضا شناسایی شد که به سن قانونی 18 سال نیز نرسیده بود و با هماهنگی قضایی در قوچان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی یادآور شد: کارشناسان جهت کشف و ضبط ابزار جرم و جمع‌آوری تجهیزات الکترونیکی توصیف شده و کالاهای ممنوعه وی، با رعایت موازین شرعی و قانونی منزل متهم را مورد بازرسی قرار دادند که در محل کالای ممنوعه‌ای کشف نشد، اما سیستم رایانه وی به همراه دوعدد گوشی جهت بررسی به آزمایشگاه پلیس فتا منتقل شد.

جهانگیری ادامه داد: متهم در ابتدای امر با توجه به مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد و گفت "من با ایجاد دو وبلاگ با محتوای فروش تجهیزات ممنوع و غیر اخلاقی قصد بالا بردن تعداد بازدید کاربران از وبلاگم را داشتم و این کالاها را تبلیغ می‌کردم، اما به صورت عینی هیچ کالایی جهت خرید و فروش در دسترس نداشتم و تعدادی افراد نیز خرید داشتند که به دلیل اینکه جنسی جهت ارسال نداشتم، مجبور شدم وجه مشتریان را عودت دهم".

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان فتا مشخص شد متهم چندین وبلاگ دیگر طراحی کرده که در آن نرم‌افزار صیغه‌یاب و موارد دیگر را جهت فروش ارائه می‌کند، عنوان کرد: متهم در خصوص وعده فروش تجهیزات ممنوعه‌، قصد فریب اذهان را داشته و جهت ترغیب افراد به بازدید وبلاگ این سوژه را مطرح کرده و در وبلاگ‌های خود قرار داده است و خریدار نیز پس از واریز وجه هیچگونه کالا و نرم‌افزاری را دریافت نمی‌کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: متهم نیز پس از دریافت وجه پاسخگوی تلفن همراه خود نبوده و از طرفی افراد قربانی نیز با توجه به خرید کالای جنسی و اینگونه نرم‌افزارها جهت حفظ حیثیت از طرح شکایت خودداری و پیگیر موضوع نمی‌شدند، اما در نهایت با تلاش کارشناسان فتا متهم در دام قانون گرفتار شد.

جهانشیری در خصوص رقم و تعداد دقیق کلاهبرداری صورت گرفته، تصریح کرد: تحقیقات پلیس در این رابطه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در فضای سایبری افزایش تعداد بازدید از یک صفحه به معنای ارتقا و بالا رفتن امتیاز یا اصطلاحا «رنک» آن می‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با طرح مسائلی نظیر پرونده مطرح شده قصد افزایش تعداد بازدید از صفحه خود را با طرح مسائلی ناپسند و ممنوعه دارند که با رصد و پایش شبانه‌روزی فضای سایبری توسط پلیس فتا در انجام فعالیت‌های و مقاصد شوم خود ناکام می‌مانند.