هفدهمین همایش ملی برنج کشور صبح امروز با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی در ساری گشایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، هفدهمین همایش ملی برنج کشور صبح امروز با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی بخش کشاورزی، محققان و استادان رشته کشاورزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری آغاز به‌کار کرد.

احمد بهمنیار رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش ملی با اشاره به اینکه پایداری تولید برنج و اقدام و عمل شعار این همایش است، تصریح کرد: در مدت این همایش محققان به آسیب‌شناسی معضلات پیش روی تولید برنج در استان خواهند پرداخت.

وی افزود: مسائل زیست محیطی، توسعه پایدار، گازهای گلخانه ای، آلاینده‌های برنج و تولید برنج سالم، چالش‌های تولید، بازار و تجارت ملی و جهانی برنج بخشی از محورهای این همایش ملی در ساری است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: برندسازی و اقتصادی کردن تولید برنج، مدیریت آب، تعیین مناطق مستعد کشت برنج و راهکارهای کاهش مصرف آب، چالش‌های مکانیزه کردن برنج نیز از دیگر محورهای همایش ملی برنج در ساری است.

بهمنیار با بیان اینکه نمایشگاهی جنبی در مورد آخرین یافته‌های برنج مازندران و کشور در حاشیه این همایش ملی برپا شده است، افزود: جایگاه تولید برنج در اقتصاد مقاومتی و کاهش ضایعات و هزینه‌های تولید نیز در این همایش ملی بحث گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایشگاه تخصصی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات ارقام جدید برنج در با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی، تولیدی، تجاری و صنعتی جهت ارتقاء توسعه کشت و کار برنج در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

بهمنیار افزود: در این نمایشگاه هفت شرکت و دو موسسه پژوهشی در مجموع در 14 غرفه در این دوره شرکت کردند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کرده، از حضور شرکت‌های وارداتی که مشابه داخلی داشتند ممانعت به عمل آمده است.