مدیرکل امور بانوان استانداری همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران نقش زنان را در جامعه احیا کرد.

به گزارش مرور نیوز، طاهره دوروزی ظهر یکشنبه در همایش «انقلاب و مبارزان خستگی‌ناپذیر» در همدان با بیان اینکه جانفشانی‌های شهدا و جانبازان و مبارزان انقلابی، کشور را به جایگاه فعلی رسانده است، گفت: مرحومه خانم دباغ به عنوان یار انقلابی امام(ره) بانوی مبارزی بود که تمام زندگی و امنیت خود را صرف انقلاب کرد.

وی بابیان اینکه حضور بانوان مبارز و انقلابی همچون مرضیه حدیدچی در پایداری و تثبیت نظام از ارکان مهم انقلاب اسلامی است، گفت: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان گفت: بانوان مبارز قدم به قدم همراه مردان و همسران خود برای پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه می‌کردند و مادران علاوه بر نقش موثر خود در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس در پرورش نسل انقلابی نیز تاثیرگذار بوده و هستند.

انقلاب اسلامی ایران نقش زنان را در جامعه احیا کرد

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقش زنان را در جامعه احیا کرد، تاکید کرد: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و تربیت نسل‌های انقلابی افتخاری برای جامعه زنان است.

دختر مرحوم مرضیه حدیدچی نیز در این همایش با بیان اینکه رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران اندیشه ژرف حضرت امام(ره) است، گفت: باید با عقل و شور و شعور آن را دریافت کرد.

رضوانه دباغ با اشاره به اینکه انقلابی بودن به حفظ رابطه، عمل و پیوستگی خود با انقلاب است، گفت: رمز موفقیت مرحومه دباغ اخلاص و کار برای رضای خدا بود.

انقلاب اسلامی ایران نقش زنان را در جامعه احیا کرد

وی با بیان اینکه مادرم به دور از غفلت و جهالت و با درایت خاص و با همراهی پدرم به موفقیت رسید و هیچ گاه خود را برتر ندانست، گفت: نباید کوچک‌ترین دل‌رحمی نسبت به دشمن داشت.

وی با بیان اینکه با انتقال ندادن نگرش و اهداف امام خطا روی خطا می گذاریم، گفت: باید در انتقال نگرش‌ها و اهداف امام به نسل‌های بعد تلاش کرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه قرآن آن طور که باید چه قبل و چه بعد از انقلاب شناخته نشده است، گفت: تنها با تکیه بر قرآن موفقیت حتمی است.

انقلاب اسلامی ایران نقش زنان را در جامعه احیا کرد

سید کاظم اکرمی با اشاره به اینکه خانم دباغ از بانوان انقلابی بی‌همتا در زمان خود بود، افزود: وی در دوران زندگی خود قرآنی زندگی کرد و در نهایت به موفقیت رسید.

وی بابیان اینکه قبل از انقلاب تنها 10 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها بانوان بودند، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی حضور 50 درصدی دختران در دانشگاه‌ها است.

در پایان این مراسم از سید کاظم اکرمی و رضوانه دباغ دو مبارز انقلابی تجلیل شد.