شهردار ارومیه گفت: شهر بازی مدرن ارومیه در فروردین سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، محمد حضرت‌پور در جمع خبرنگاران از افتتاح شهربازی مدرن ارومیه در محل تفریحی و گردشگری «چی چست» این شهر خبر داد و اظهار داشت: تمام اقدامات نصب وسایل بازی این شهر بازی به پایان رسیده و امید است در اوایل فروردین سال 96 به بهره‌برداری برسد.

شهردار ارومیه گفت: ایجاد مراکز خرید و اقامت از دیگر اقداماتی است که برای توسعه این شهربازی انجام می‌شود تا تمام امکانات رفاهی و اسکان مسافران و شهروندان فراهم باشد.

وی شهر ارومیه را دارای ظرفیت توسعه در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری خواند و افزود: در تلاش هستیم برای تقویت این دو ظرفیت زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

حضرت‌پور 30 درصد مردم ارومیه را کشاورز عنوان و بیان کرد: تأمین معیشت مردم به طور مستقیم با شهرداری ارومیه در ارتباط است چرا که بزرگترین میدان میوه و تره بار ارومیه تحت نظارت شهرداری است بنابراین باید برای توسعه کشاورزی و حمایت از تأمین معیشت مردم زیرساخت‌های لازم برای کیفی‌سازی محصولات کشاورزی و فروش آنها فراهم شود.

شهردار ارومیه جذب توریسم را نیازمند افزایش تعداد پروازها به شهر ارومیه دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی ارومیه، یکی از زیرساخت‌های توسعه فراهم شد، نگاه شهرداری ارومیه به تأمین و خرید هواپیما در ابتدا خدماتی و در مرحله بعد کسب درآمد پایدار است.

وی به تعداد پرسنل شهرداری ارومیه در اوایل آغاز به‌کار خود در این پست پرداخت و گفت: مجموع کارکنان شهرداری ارومیه در سال 91 برابر با 4 هزار و 216 نفر بود که اکنون 4 هزار و 417 نفر است که کارمندان افزوده شده در بخش پیمانی از طریق آزمون ورودی جذب سازمان شهرداری شده‌اند.

حضرت‌پور به بدهی‌های شهرداری ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: بالای 110 میلیارد تومان به سیستم بانکی و پیمانکاران بدهکاریم.

شهردار ارومیه بیان کرد: میزان دریافتی شهرداری از مردم 107 میلیارد تومان است شهرداری 20 میلیارد تومان کسری دارد که در تلاش جبران آن هستیم.

وی به بدهی‌های شهرداری در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از قبل بازی‌های سال 94 و 95 به «داورزنی» بدهکار هستیم و میزان بدهکاری به بازیکنان خارجی نیز 450 میلیون تومان است، بدهی 70 درصد بازیکنان تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز پرداخت شده است.

حضرت پور خاطر نشان کرد: در 34 درصد شهر ارومیه ساخت و ساز غیر مجاز انجام می‌شود و برای مقابله با این کار 100 برابر قیمت منطقه‌ای عوارض در نظر گرفته شده است در حال حاضر 980 پرونده در سازمان نظام مهندسی به سبب تخلف در ساخت و ساز امکان دریافت پروانه و پایان کار را ندارند.