معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل در گرو توجه به بخش کشاورزی است.

به گزارش مرور نیوز، «اقبال عباسی» در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی بیله‌سوار مغان با اشاره به این‌که آب و خاک کانون برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است، خاطرنشان کرد: با تزریق این اعتبارات سرمایه‌گذاری در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری نوین و رونق کشت محصولات دانش‌بنیان در همه نقاط استان فراهم شده و در سال‌های آینده شاهد رونق و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل، اقتصاد دانش بنیان از ویژگی‌های مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی، درون‌زا، برون‌گرا و عدالت‌محور بودن نیز از دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است بطوری‌که سمت و سوی اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد بومی و حمایت از تولید داخل است.

وی با بیان این‌که ارتقای شاخص‌های اقتصادی در گرو توجه به بخش کشاورزی است، اضافه کرد: شهرستان بیله‌سوار به‌عنوان قطب کشاورزی، تولیدات دامی در استان و سطح کشور مطرح است.

عباسی با اشاره به این‌که پایه و اساس اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی است، یادآور شد: توسعه تنها با سرمایه امکان‌پذیر نیست بطوری‌که باید سرمایه‌ها به نسبت ظرفیت‌ها در مناطق توزیع شود تا توسعه هدفمند و همراه با نشاط اجتماعی و رضایت‌مندی عمومی محقق شود.

وی هم‌چنین با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی در برهه‌های مختلف و تحریم‌های ناجوانمردانه گفت: استکبار جهانی با تحریم‌های همه جانبه اقتصادی و قرار دادن مردم در تنگنای معیشتی، اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم را نشانه گرفته و تلاش می کند با استحاله ارزش‌های جامعه به هدف نهایی خود برای تسلط بر این مردم دست یابد.

در این آئین از 10 نفر از تولیدکنندگان در بخش تولیدات دامی، زراعت، باغبانی، امور اراضی، صنایع بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، ترویج و تشکل‌ها، آب و خاک و منابع طبیعی و حامیان بانکی شهرستان بیله‌سوار تجلیل شد.