رئیس دارالقرآن کریم از فعالیت 7 هزار خانه قرآن شهری و روستایی در کشور خبر داد و گفت: 5 هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی قره شیخ‌لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در کشور بعد از انقلاب توسعه یافته است، اظهار داشت: 5 هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد.

رئیس دارالقرآن کریم با بیان اینکه 7 هزار خانه قرآن شهری و روستایی در کشور در حال فعالیت هستند، بیان کرد: هشت هزار جلسه تخصصی و سنتی قرآن در کشور تشکیل شد.

وی افزود: برپایی هرچه بهتر این جلسات نیازمند حمایت و مشارکت مردم است و انجمن خیرین از سال گذشته در استان‌ها با هدف مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قرآنی تشکیل شده است.

قره شیخ لو با اشاره به اینکه انجمن خیرین قرآنی حرکتی برای مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های قرانی و توسعه این فعالیت‌ها است، بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه تبدیل مشارکت مردم به مشارکت مستمر و دوام فعالیت‌های قرانی در جامعه است.

وی عنوان کرد: در حدود یک سال از تشکیل این انجمن میزان مشارکت مردم خوب بود ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم که انتظار می‌رود مسئولان نیز برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول قرآنی گفت: با توجه به اینکه مسئول اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن این سازمان است، بیش از 50 هزار نفر به عنوان حافظ قرآن در 10 سال گذشته در این آزمون‌ها شرکت کردند و حدود 5 هزار نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی شدند.

وی بیان کرد: افراد متقاضی برای شرکت در دوازدهمین دوره این آزمون‌ها از دوم بهمن تا 27 اسفندماه امسال با مراجعه به سایت << telavat.ir >> نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

قره شیخ لو با اشاره به اینکه از مدرک دیپلم تا دکتری از سوی این موسسه به فعالان حوزه قرآنی اعطا می‌شود، گفت: 11 نفر در کشور دارای مدرک درجه یک، 200 نفر مدرک درجه 2 و سه هزار نفر مدرک درجه سه را کسب کردند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه مسئول برگزاری مسابقات قرآنی است مقرر شد وضعیت داوران را ساماندهی کنند.

قره شیخ لو با اشاره به فعالیت‌های سازمان دارالقرآن کریم در یک سال گذشته، افزود: برگزاری مسابقات استعدادهای درخشان قرآنی، توسعه موسسات خانه‌های قرآن، راه‌اندازی هزار جلسه حفظ و جلسات خانگی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های حوزه قرآنی در کشور است و به طور قطع سطح حمایت از استان‌ها نسبت به سال 95 افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امید است بستر حضور بیشتر مردم در فعالیت‌های قرآنی فراهم شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های قرآنی داشته باشد و سهم خودش نسبت به توسعه برنامه‌های قرآنی را ادا کند.

رئیس دارالقرآن کریم با اشاره به تربیت مربی در طول 30 سال گذشته در کشور، تصریح کرد: حدود 150 هزار گواهی نامه تربیت معلم صادر کردیم ولی همه این افراد اکنون فعالیتی ندارند که باید ساماندهی شوند.