معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم تا فرصت آموزشی برابر و دسترسی به آموزش را برای تمام فرزندان ایران زمین فراهم کنیم.

 

به گزارش  مرور نیوز، رضوان حکیم زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه فعالیت های دوره پیش دبستانی در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: طبق درخواست وزیر آموزش و پرورش به دنبال طرح ضربتی برای شناسایی مناطق کمتر برخوردار در 4 استان کشور هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا فرصت آموزشی برابر و دسترسی به آموزش را برای تمام فرزندان ایران زمین فراهم کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نگاه برابر، عاری از تبعیض و عدالت، در فرصت های یادگیری و دریافت آموزش باکیفیت را حق تمامی کودکان سرزمین ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کلاس با کیفیت حق تمام فرزندان ایران اسلامی است و امیدواریم همه کودکان این سرزمین با نگاه برابر از فرصتهای یاد دهی و یادگیری بهره مند شوند.

حکیم زاده با بیان این که کودکان ایرانی را بدون هیچ گونه تبعیض و تمایزی گرامی می داریم، تصریح کرد: از همه مربیان و مسئولان می خواهم تا نمود عینی این عدم تمایز در وجود این نونهالان نهادینه شود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ضمن حضور در روستای محل عروج معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد در این باره گفت: یاد و نام معلم فداکار در تاریخ آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جاودانه خواهد ماند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جمع مردم و دانش آموزان مناطق مرزی «روتک » شهرستان خاش با گرامی داشت ایام الله دهه فجر از حضور و همراهی مردم برای تامین امنیت در مناطق مرزی و محروم و همچنین توجه به تحصیل فرزندان و همراهی با آموزش وپرورش تقدیر و تشکر کرد .

وی گفت: دولت مصمم است عدالت آموزشی را تا جذب آخرین بازمانده از تحصیل در مناطق محروم با جدیت دنبال نماید و در همین راستا وزیر آموزش و پرورش دستور اکید صادر کرده تا با ارزیابی دقیق از وضعیت شاخص های آموزشی مناطق محروم برنامه فوری برای رفع محرومیت و در راس آن استان سیستان وبلوچستان تهیه شود .

حکیم زاده گفت: ردیف ویژه‌ای برای ایجاد فضاهای آموزشی و توسعه پیش دبستانی برای سیستان وبلوچستان پیش بینی شده که تلاش می کنیم با تخصیص بودجه بیشتر برای زدودن زنگار محرومیت از آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گام مهمی برداریم.