کمیته امداد لرستان با هدف کمک به ادامه تحصیل دانشجویان تحت حمایت در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ بیش از ۳۸ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان تحت حمایت پرداخت کرده است.

به گزارش مرور نیوز، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحت حمایت در استان گفت:  بیش از ۳۸ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان تحت حمایت این نهاد در سال تحصیلی ۹۵-۹۴،پرداخت شده است.این دانشجویان در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های آزاد، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند. 

فارسانی به دیگر خدمات ارائه شده به جامعه دانشجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: کمیته امداد استان با توجه به اولویت توانمندسازی فرهنگی، خدمات فرهنگی  مختلفی به خانواده ها  به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت ارائه می کند. 

وی برگزاری دوره های آموزشی و جلسات مشاوره تحصیلی و شغلی، ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین برگزاری اردوهای تخصصی توسط کمیته امداد برای این گروه از جامعه هدف را از جمله برنامه های این نهاد برشمرد. 

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان تاکید کرد: تمامی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، کمک هزینه تحصیلی دریافت نمی‌کنند بلکه تنها بخشی از آنها مشمول دریافت شهریه هستند که بیشترآنان از میان دانشجویان فنی حرفه‌ای انتخاب شده‌اند. 

وی درباره  پرداخت شهریه نیز گفت: کمیته امداد براساس قانون، مکلف به پرداخت شهریه دانشجویانی است که موظف به پرداخت شهریه هستند اما به علت آنکه تامین اعتبار به طور کامل انجام نمی شود این نهاد حمایتی در این راه با مشکلاتی مواجه شده و مجبور به پرداخت شهریه برخی رشته‌های  مصوب و غیرمصوب است.

محمدی فارسانی  با بیان اینکه رشته‌های بدون کاربرد و بدون آینده شغلی توسط کمیته امداد حمایت نمی‌شوند ادامه داد: تمرکز کمیته امداد بیشتر بر رشته‌های فنی و حرفه‌ای است به علت آنکه این رشته‌ها برای فرد بازار کار ایجاد کرده و می‌تواند وی را در مسیر توانمند سازی قرار دهد، اما برخی رشته‌ها در اولویت کمیته امداد برای پرداخت شهریه نیستند.