معاون دادگستری لرستان از پایین آمدن سن آسیب‌های اجتماعی و جرایم در لرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدتقی شاکرمی ظهر امروز در جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد استان لرستان سه بخش پیش‌بینی، پیشگیری و تنبیه را نیازمند دقت بسیار دانست و اظهار داشت: مواد مخدر یک جرم فراملی و جهانی است و از طرف دیگر باید دانست که اعتیاد نیز یک غول جهانی است و تنها مختص استان لرستان نیست.

معاون دادگستری لرستان اعتیاد را یکی از مصادیق جنگ نرم در خانواده‌ها دانست و بیان کرد: جامعه امروزی نیازمند گفتمان فنی در زمینه پیشگیری از اعتیاد است و از آنجایی که پیشگیری یک اصل علمی است بنابراین باید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اصحاب دانش در این زمینه استفاده کرد.

وی با تاکید بر شناسایی مناطق آلوده به مواد مخدر استان تصریح کرد: ضمن شناسایی مناطق آلوده و همچنین جوانان آلوده به اعتیاد باید نیازهای آن‌ها نیز شناسایی و در راستای برطرف کردن آن‌ها حرکت کرد.

این مسوول با اشاره به پایین آمدن سن آسیب‌های اجتماعی و جرایم گفت: متاسفانه امروز دشمنان، جوانان و آینده‌سازان کشور ما را در فضای مجازی براساس اصول غیراسلامی تربیت می‌کنند.

شاکرمی اضافه کرد: باید دانست که پیشگیری از جرم و اعتیاد هزینه نیست، بلکه سرمایه‌ای برای آیندگان است.

وی ادامه داد: حمایت‌های بعد از درمان اعتیاد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا بی‌عدالتی یکی از علت گرایش جوانان به مواد مخدر است.

این مسوول در پایان با تاکید به اینکه متولیان امر پیشگیری از اعتیاد باید از ظرفیت‌های مراجع دینی و دانشگاه‌ها استفاده کنند، گفت: خانواده و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در این راستا فعال باشند.