مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: جشنواره مادران قصه‌گو ترویج قصه‌گویی امکان پرکردن خلاءهای موجود در جامعه را دارد.

به گزارش مرور نیوز از مشهد،دکتر سیدکمال‌الدین حسینی  در رابطه با جشنواره مادران قصه گواظهار داشت: جشنواره مادران قصه‌گو یکی از کارهای مفیدی است که باعث رشد اجتماعی بچه‌ها، تعاملات گرم و پرکردن خلاء‌های موجود در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره قصه‌گویی یکی از اثرگذارترین برنامه‌هایی است که ارتباطات ذاتی را گسترش می‌دهد، افزود: ارتباطات در بحث اجتماعی شامل دو گروه ذاتی و عرضی است که ارتباطات ذاتی خودمطلوب، خود منظور و صمیمی است و خودش هدف است اما ارتباطات عَرَضی وسیله‌ای برای رسیدن به هدف هستند. بر این مبنا ارتباط مادر و فرزند جزو ارتباط‌های ذاتی است و جشنواره مادران قصه‌گو یکی از اثرگذارترین برنامه‌هایی است که این ارتباطات ذاتی را گسترش می‌دهد.

دبیرکارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان تصریح کرد: بخشی از آسیب‌هایی که امروزه متوجه جامعه ماست به نقص در فضاهای ارتباطی برمی‌گردد که موجب پایین آمدن عیار جامعه نیز شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت تعاملات گرم و ذاتی بسیاری از این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد، افزود: مرکز و مبدا این تعاملات مادر است که با ایجاد فضایی گرم و صمیمی در خانواده، فضای اجتماعی جامعه را نیز تقویت می‌کند.

دکتر حسینی با بیان اینکه اثرگذاری امور تربیتی در قالب قصه به مراتب بیشتر از دیگر قالب‌های تربیتی است، ادامه داد: اگر فرزند با مادر خود تعامل داشته باشد یاد می گیرد چگونه با دیگران تعامل کند که جامعه پذیری بهتری داشته باشد وآسیب هایی چون خشونت، اعتیاد و طلاق کمتر شود.