سنندج- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه از فعالیت 210 هیئت مذهبی و 120 خانه قرآن در این شهرستان خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام حسن رهبر ظهر امروز در بازدید نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از مجتمع نور و مدرسه علوم ومعارف اسلامی صدرا شهرستان قروه گفت: سال 90 تعداد فعالان قرآنی این شهرستان حدود 40 نفر بود که امروز این تعداد به 170 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به وجود 120 خانه قرآن در قروه بیان کرد: از این تعداد 40 خانه مربوط به اهل تسنن و مابقی هم اهل تشیع است و اکثر آنها هم در روستاها و بخش های این شهرستان راه اندازی شدند.

وی با بیان اینکه 210 هیئت مذهبی در سطح این شهرستان فعال است، عنوان کرد: از این تعداد 20 هیئت در روستاهایی وجود دارد که ۵،۶ درصد آنها را شیعیان تشکیل دادند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اضافه کرد: در حال حاضر 490 مداح هم در قروه فعالیت می کنند و 18 روحانی هم به طور تمام وقت در روستاها مستقر شدند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به آغاز طرح آموزش و برگزاری گفتمان های دینی در مدارس قروه از سال ۹۰، ادامه داد: 500 برنامه و گفتمان دینی را تاکنون به صورت هوشمند و تخصصی در خصوص آسیب های اجتماعی، وحدت، فرق و مذاهب اسلامی و غیره در سطح مدارس این شهرستان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی با همکاری سایر ادارت سطح شهرستان اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی کرده و می کنیم، افزود: در دهه مبارک فجر با وجود کمبود اعتبارات و نیرو توانستیم 80 برنامه را به همت مردم اجرایی کنیم.

وی تعداد نیروهای شاغل در اداره تبلیغات اسلامی را سه نفر ذکر کرد و گفت: علاوه بر کمبود نیرو در زمینه اعتبارات هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: فرماندار اسبق قروه وعده تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار را به ما دادند که متاسفانه تحقق پیدا نکرد.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به اینکه فرماندار فعلی 50 میلیون تومان برای فنس کشی محوطه مجتمع نور به ما اختصاص دادند، افزود: 125 میلیون تومان در حوزه عمرانی بدهکار هستیم که فرماندار وعده تامین 50 میلیون، اداره کل تبلیغات اسلامی استان هم 50 تومان آن را دادند.

وی از نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس خواستار تامین 25 میلیون تومان بدهی باقی مانده این اداره شد و گفت: احداث مدرسه صدرای دخترانه و پسرانه، دو مهمانسرا، 12 خانه عالم وساختمان اداره تبلیغات اسلامی قروه از جمله کارهای عمرانی انجام شده در چند سال اخیر توسط این اداره است.

وی عنوان کرد: هم اکنون سه مدرسه قرآنی در قروه وجود دارد که نیازمند کمک مالی برای اجرای برنامه های خود هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اظهارداشت: متاسفانه در این منطقه از روحانیون و ماموستاها حمایتی صورت نمی گیرد و اکثر آنها با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند.