معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی کمربند طلا و مس کشف شده و این استان را تبدیل به استان طلایی در کشور کرده است.

به گزارش مرور نیوز، بهروز برنا ظهر امروز در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های کشور از لحاظ مساحت است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی 9 درصد مساحت کشور را در اختیار دارد، گفت: خراسان جنوبی استانی معدنی بوده که حدود 4 درصد از ذخایر معدنی کشور در این استان است.

معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی موضوعات اکتشافی را در خراسان جنوبی آغاز کرده است، افزود: استان خراسان‌جنوبی دارای پتانسیل‌های بالایی مانند منیزیت، نیکل، گل سفید و بازالت است که شاید در دیگر استا‌ن‌های نباشد.

برنا تصریح کرد: در دهه 80 در سه برش اولویت‌دار و لایه‌های اطلاعاتی کارهای مطالعاتی در خراسان جنوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: این برش‌ها در استان سبب شده برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی کمربند طلا و مس کشف بشود که این استان را تبدیل به استان طلایی در کشور کرده است.

معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس این اکتشافات 20 تن طلا و 100 میلیون تن مس ذخیره استان است که برای رسیدن به نتایج بهتر این مطالعات ادامه دارد.

برنا با بیان اینکه در حال حاضر حدود 5 معدن بر اساس اکتشافات انجام شده به مرحله گواهی کشف رسیده است، اظهار کرد: در تلاش هستیم معادن دیگری نیز به مرحله گواهی کشف برسند.