معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جلوی خام فروشی معادن در خراسان جنوبی گرفته شود، گفت: در خراسان جنوبی باید کارخانه فرآوری مواد معدنی در کنار معادن فعال شود.

به گزارش مرور نیوز، بی‌بی عصمت سرفرازی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: باید متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در استان است بسترهای لازم برای استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وی گفت: استان بیش از 300 معدن فعال و حدود 39 مواد معدنی دارد که این موضوع خراسان جنوبی را تبدیل به یکی از قطب‌های برتر معدنی در کشور کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: با کمبود صنایع تبدیلی در استان بسیاری از ذخایر معدنی به صورت خام فروخته می‌شود.

سرفرازی با بیان اینکه باید جلوی خام فروشی معادن در خراسان جنوبی گرفته شود، تصریح کرد: در خراسان جنوبی باید کارخانه فرآوری مواد معدنی در کنار معادن دیگر فعال شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش شده نگاه همه جانبه به تمام موضوعات وجود داشته باشد، ادامه داد: در دولت یازدهم امنیت روانی برای سرمایه‌گذاران به این کشور برگشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی کشور و اشتغال در روستاها برای مسؤولان باید مورد توجه قرار بگیرد.