مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 86 شغل روستایی شامل صنایع دستی و سوغات در استان تشکیل پرونده داده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد حسینی ظهر امروز در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری روستایی استان مرکزی که در حوزه عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به مشاغل روستایی در بحث گردشگری اظهار داشت: تاکنون 86 شغل روستایی شامل صنایع دستی‌و سوغات در استان تشکیل پرونده داده‌اند و بخشی از آنها تسهیلات دریافت کرده و شروع به‌کار کرده‌اند.

وی افزود: به منظور توسعه مشاغل روستایی باید چند کار انجام شود و این جلسه باید از مهم‌ترین جلسات استان باشد که اگر به آن بپردازیم، قطع‌ به یقین شاهد اتفاقات خوبی که سبب افزایش اشتغال‌زایی در روستاها باشد می‌شویم که مانع از مهاجرت بی‌رویه روستائیان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی تصریح کرد: البته قبل از هر کاری نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و در روستاها به سختی می‌توان اهالی را توجیه کرد که به سمت سرمایه‌گذاری سوق پیدا کنند و باید این فرهنگ را نهادینه کنیم به‌ویژه که الان وام‌های خوبی هم برای بحث‌های بوم‌گردی و موارد این‌چنینی در روستاها می‌دهند.

حسینی بیان کرد: تاکنون 86 شغل روستایی در زمینه صنایع دستی و سوغات تشکیل پرونده داده‌اند و بخشی از آنها با گرفتن تسهیلات شروع به‌کار کرده‌اند، دهیاران در این زمینه به‌عنوان خط مقدم هستند و می‌توانند خیلی موثر باشند.

وی ادامه داد: تقاضا دارم به این موضوعات با جدیت بیشتری پرداخته شود، ساز و کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده است، الان در روستای بیدر واقع در زرندیه 8 طرح اعلام آمادگی کردن و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آنها درحال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: 25 روستای هدف گردشگری در استان داریم که استعداد لازم برای توسعه طرح‌های اشتغالزایی را دارند، همچنین 68 روستا که ظرفیت اینکار را دارند شناسایی کرده‌ایم.

حسینی افزود: فرهنگ‌سازی در روستاها در راستای سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری باید افزایش یابد و امیدواریم قولی که معاون وزیر میراث فرهنگی وگردشگری برای اختصاص 6 میلیارد تومان به منظور افزایش مشاغل روستایی در استان مرکزی داده‌اند تحقق پیدا کند.