مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: کارمندان استان از ابتدای امسال تاکنون شش میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب طرح محسنین و 45 میلیارد ریال در قالب طرح اکرام ایتام به فرزندان نیازمند تحت حمایت امداد کمک کرده اند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، شیران افزود: کارمندان، بزرگترین جامعه آماری حمایت از فرزندان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان را دارند.

وی بیان کرد: 12 هزار و 974 کارمند اصفهانی به فرزندان نیازمند این استان در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین کمک کرده اند.

شیران افزود: بیش از 11 هزار و 974 کارمند در این استان، سرپرستی و حمایت از 25هزار دانش آموز و فرزند بی سرپرست و از کارافتاده را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده دارند.

وی گفت: این کمک ها در قالب کمک هزینه های تحصیلی، درمانی و معیشتی در اختیار ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح هایی است که کمیته امداد بمنظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می کند، گفت: در طرح اکرام ایتام و محسنین، حامیان نیکوکار کمک به فرزندان یتیم و سرپرست از کار افتاده و بیمار را بر عهده دارند و ماهیانه مبالغی را به حساب آنها واریز می کنند.

طرح های 'اکرام ایتام' و 'محسنین'، از جمله طرح­هایی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) بمنظور استفاده از مشارکت مردمی برای رسیدگی به نیازمندان اجرا می کند.

طرح 'اکرام ایتام' مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده­اند و طرح 'محسنین' مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنها از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آنکه پدرشان در قید حیات است، اما بدلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

بیش از 96 هزار و 331 خانوار با جمعیت 180 هزار و 369 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان هستند.