مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ارادت ویژه مردم یزد به ائمه اطهار به ویژه حضرت اباعبدالله(ع) اعلام کرد: نیمی از موقوفات و رقبات استان در ارتباط با امام حسین(ع) و عزاداری‌های ان حضرت است.

به گزارش مرورنیوز، حجت الاسلام حسین زارع‌زاده امروز در جمع خبرنگاران مردم یزد را نوع‌دوست‌ترین مردم در دنیا خواند و گفت: استان یزد هر چند به لحاظ تعداد موقوفات رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده ولی به نظر می‌رسد که با لحاظ شدن جمعیت، بالاترین رتبه را داشته باشد.

وی در ادامه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و بیان کرد: نیمی از موقوفات و 45 درصد از رقبات استان یزد مرتبط با مراسم‌های امام حسین(ع) است.

زارع‌زاده همچنین با اشاره به ثبت 510 حسینیه و تکیه موقوفه استان در سامانه اوقاف، خاطرنشان کرد: بسیاری از  خانه‌های قدیمی یزد نیز برای برگزاری مراسم‌ها و روضه‌خوانی‌های حضرت اباعبدالله(ع) در ماه محرم وقف شده است.

وی در ادامه به ویژه‌برنامه‌های اوقاف در ایام محرم اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور ویژه‌برنامه‌ی بصیرت عاشورایی در 53 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

این مقام مسوول، بصیرت‌افزایی با تکیه بر سیره زندگی و قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، تقویت باورهای دینی، استکبار ستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم و همچنین اجرای نیات فاقد زمان و مکان واقفین در رابطه با محرم در فضای امامزاده‌ها را از مهمترین اهداف این برنامه ذکر کرد.

زارع‌زاده همچنین به برپایی 20 خیمه معرفت در امامزاده‌ها با حضور مبلغان و روحانیون اشاره کرد و یادآور شد: امسال، نماز ظهر عاشورا در 46 امام‌زاده و آیین شام غریبان نیز در 39 امامزاده در سطح استان با حضور پرشور عزادران حسینی اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در بخشی از سخنانش خواستار توجه مردم خیراندیش استان به حوزه‌های مختلف وقف شد و گفت: متاسفانه وقف‌های استان در برخی از زمینه‌ها مانند ترویج قران، مباحث علمی، درمان بیماری‌های خاص، اشتغال و مسکن جوانان خیلی اندک و ضعیف بوده است که توجه بیشتر مردم نوع‌دوست استان را می‌طلبد.