مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برنامه سه ساله برای ساماندهی وضعیت عمرانی و رفع خطر از بخش‌های خطرآفرین با شرح وظایف دستگاه‌های مرتبط و ذینفع تعریف شده است، اما این اداره کل محدودیت اعتبار دارد و باید در این خصوص همکاری شود.

به گزارش مرور نیوز، سیدمحمد حسینی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت عمرانی بازار تاریخی اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید روز گذشته از بازار گفت: وضعیت عمرانی بازار اراک خطرناک است و بارندگی‌های اخیر و بارندگی که در پیش داریم خطر ریزش بناها در این مجموعه را قوت می‌بخشد.

وی با اشاره به ریزش یکی از مغازه‌های کاروانسرای نوذری در مجموعه بازار تاریخی اراک، بیان کرد: امروز به درخواست این اداره کل جلسه‌ای در خصوص وضعیت عمرانی بازار اراک در معاونت امور استانداری استان مرکزی برگزار شد و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در این جلسه وظایف سازمان‌های مرتبط با بازار اراک مطرح و یادآوری شد که بتوانیم اقداماتی جهت جلوگیری از ریزش بخش‌هایی از بازار انجام دهیم.

حسینی با تاکید بر جدی بودن مسئله بازار اراک بیان کرد: کسبه و ذینفعان باید از اقدامات غیراصولی و غیرفنی در خصوص وضعیت عمرانی بازار اراک جلوگیری کنند. به عنوان نمونه ایزوگام غیر اصولی سقف بازار سبب جمع شدن آب ناشی از بارندگی و احتمال ریزش سقف می‌شود.

وی با اشاره به بالا رفتن حجم تردد در ایام منتهی به پایان سال عنوان کرد: جهت جلوگیری از وقوع حادثه تمامی دستگاه ها باید همکاری لازم را به عمل آورند.