رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی از صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان به کشورهای اروپایی خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اصغر پیله‌ور با حضور اظهار کرد: عمده صادرات شرکت‌های دانش بنیان استان به کشورهایی نظیر عراق، ترکمنستان، افغانستان، استرالیا و کشورهای اروپایی همانند اسپانیا بوده است. براساس اظهارات صاحبان این شرکت ها میزان صادرات محصولات طی سال‌های اخیر 250 هزار دلار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه محصولات صادر شده بیشتر در حوزه صنعت و کشاورزی است، افزود: هم اکنون از 70 واحد فناور و شرکت دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری استان 6 شرکت دارای خط تولید در شهرستان های اسفراین، بجنورد و شیروان هستند.

وی یادآورشد: در مجموع حدود 12 میلیارد ریال با محوریت پارک علم و فناوری و مشارکت بانک‌ها و عاملیت صندوق پژوهش و فناوری در مشهد به واحدهای فناور و شرکت های استان کمک و حمایت مالی شده است.

پیله ور با اشاره به فعالیت سه مرکز رشد در شهرستان‌های شیروان و بجنورد به ترتیب با 18 و 37 واحد فناور، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری تعداد واحدهای فناور مرکز رشد اسفراین با دو برابر افزایش به 12 مورد می‌رسد.

وی یادآورشد: مرکز رشد شهرستان شیروان به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند که طی سال جاری برای اولین بار فن‌بازار مزرعه به منظور ایجاد پیوند بین کشاورزی سنتی و مدرن در این منطقه برگزار شد.

پیله‌ور برپایی این فن‌بازار کشاورزی را با هدف افزایش تولید، بهبود کشت و کار و استفاده از فناوری های روز برشمرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های علمی در این استان ضعیف است، گفت: باید این موضوع که از داشته‌های خود به نحو مطلوب استفاده کنیم نهادینه شود تا به دنبال آن خلق مزیت در راستای رشد و بالندگی و توسعه اتفاق بیافتد.

پیله ور با تاکید بر اینکه اختراع به دنبال زایش فکری در نخبگان، اساتید و کارآفرینان اتفاق می‌افتد که در نهایت می‌تواند به تولید و سپس ثروت برسد، گفت: پارک علم و فناوری نیز در راستای تحقق این هدف و توسعه هر چه بیشتر استان از صاحبان دارای ایده‌های نو و قابلیت تجاری شدن حمایت می‌کند.
انتهای پیام