اسماعیل بوداغی گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از 20 میلیون مرسوله در استان جابه‌جا شد که 10 میلیون به استان‌های دیگر صادر و 10 هزار مرسوله هم به مقصد خارج از کشور جابه‌جا شد.

به گزارش مرور نیوز،مدیرکل پست استان مازندران در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پست، اظهار کرد: خدمات پست در کشور قدمت چندین هزار ساله دارد و ایران بنیانگذار پست در جهان است.

وی به اقدامات انجام شده برای توسعه خدمات پست در کشور، تصریح کرد: برنامه برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در این دولت به صورت جدی در حال پیگیری است و برنامه‌ داریم خدمات پست در روستاهای مازندران توسعه یابد.

مدیرکل پست مازندران با اشاره به بومی‌‎سازی فعالیت پست در استان متناسب با فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی، افزود: در سه ماه دوم سال بخشی از تولیدات کشاورزی استان بیش از سه برابر گذشته توسط پست حمل و نقل شد و ترافیک مناسبی در این حوزه داشتیم.

این مسؤول با علام اینکه میزان ترافیک محصولات کشاورزی مازندران نسبت به گذشته چهار برابر افزایش یافت، گفت: میزان هزینه‌های حمل محصولات کشاورزی استان نسبت به هزینه‌های بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کمتر است و این ظرفیت می‎تواند مورد توجه کشاورزان و فعالان اقتصادی در این بخش قرار گیرد.

بوداغی در ادامه به تلاش‌های انجام شده برای ساماندهی و یک‌پارچه‌سازی نشانی ایرانیان در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان ساری نیز در لیست شهرهای بزرگ برای اجرای این طرح قرار گرفت و مقدمات اجرای آن در حال انجام است.

وی درباره وضعت پرسنلی پست استان، تصریح کرد: در حال حاضر 600 نفر در بخش‌های مختلف پست به صورت مستقیم و بیش از 2 هزار نفر پرسنل نیز در قالب بخش خصوصی با این سازمان در دفاتر آی‌سی‌تی شهری و روستایی همکاری می‎کنند و یکی از ویژگی‌ها پست ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی است.

مدیرکل پست مازندران یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 20 میلیون مرسوله در استان جابه‌جا شد که 10 میلیون به استان‌های دیگر صادر و 10 هزار مرسوله هم به مقصد خارج از کشور جابه‌جا شد.

این مسؤول در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر زیان‌ده بودن پست در استان، افزود:  هزینه پست به دلیل مازاد نیروی بابت طرح انتقال کارمندان از کلان‌شهرها در استان افزایش یافت، که به دلیل افزایش هزینه‌ها پست از این بابت در حالت زیان‌دهی قرار داریم و با اقداماتی که انجام شد در سال گذشته موفق شدیم که 74 درصد هزینه‌ها را پوشش بدهیم.

بوداغی بیان کرد: با توجه به راهبردهای که داریم در بخش هزینه و در بخش جذب ترافیک و درآمد به وجود استقرار به موفقیت‌های رسیدیم ولی به نقطه سر به سر نرسیدم، آمار 6 ماه نسبت به سال گذشته بهتر شد و پوشش هزینه 74 درصدی به 83 درصد رسید، اما همچنان زیان‌ده هستیم ولی برنامه داریم با شرایط و رقابت‌پذیری هزینه‌ها را پوشش دهیم تا سربار شرکت، وزارت و دولت نباشیم.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با پاره بودن برخی از مرسوله‌ها و یا گم شدن تعدادی از بسته‌ها، گفت: اعتقاد داریم که جامعه اعتماد کامل به پست دارد، به این دلیل که دریافت گواهینامه، شناسنامه، کارت عابر ملی، گذرنامه و حتی سندهای تک برگی توسط پست حمل و نقل می‎شود و مشکلی در این مدت نداشتیم به طوری که در استان در مدت 6 ماه امسال 50 هزار سند تک برگی در استان جابه‌جا شد و خدمات‌گیرندگان رضایت کامل از این موضوع داشت و ضریب ضایعات در گذرنامه بسیار پایین است.

مشاور مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با گم شدن کارت پایان خدمت، افزود: آمار مفقودی پایان خدمت بالا نیست و در 6 ماه نخست امسال هشت مورد مفقودی پایان خدمت داشتیم که این موضوع هم زیاد است و نباید اتفاق بیفتد.

بوداغی درباره افزایش هزینه‌های پست در مدت یک‌سال به پنج برابر قیمت قبلی، گفت: در سال گذشته تنها پنج درصد افزایش نرخ داشتیم، این در حالی است که در امسال هنوز افزایشی اعلام نشد، اگر واحدی برخلاف نرخ عمل می‎کند با این واحد برابر مقررات برخورد می‎شود، از طرفی تعرفه‌ها ما از سال 90 تاکنون مشخص است در سال 90 نرخ امانت ما 800 تومان بود که در حال حاضر به یک‌هزار و 200 تومان رسید.