سمنان - رئیس اتاق بازرگانی سمنان، شفافیت مالی را کلید واژه توسعه اقتصادی دانست و گفت: در نظام جدید مالیاتی از بخشی نگری و اولویت بندی صنوف خاص حذر شود.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر جمعه ای صبح سه شنبه در نشست مشترک هیئت مدیره انجمن گچ استان سمنان با نمایندگان اتاق بازرگانی در سازمان امور مالیاتی در محل این اتاق، حضور نمایندگان اتاق را در هیئت های بدوی و تجدید نظر موثر و کار آمد ارزیابی کرد وافزود: نمایندگان اتاق در هیئت های حل اختلاف و بدوی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

وی از تشکل‌ها، انجمن ها و فدارسیون‌های اقتصادی خواست تا بازخوانی قوانین نظام مالیاتی جدید را به‌درستی واکاوی کنند و در هیئت های مذکور از منافع صاحبان صنایع بدرستی و کارآمدی دفاع کنند.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: در نظام جدید مالیاتی باید سیستمی نهادینه شود که شمولیت بخش های مختلف حفظ و از بخشی نگری و اولویت بندی صنوف خاص حذر شود.

جمعه ای همنوایی و همصدایی تشکل های بخش خصوص را مهم خواند و گفت: هرچه تشکل ها تخصصی تر عمل کنند می توانند مطالبات خود را منسجم‌تر عنوان کنند.

وی کم فروشی، فاکتور فروشی، استتار در اظهار نامه را نامتناسب خواند و اظهار داشت: شفافیت مالی کلید واژه توسعه اقتصادی است و این امر باید تبدیل به فرهنگ فرا گیر بشود.

در این نشست تخصصی روش اعمال لیست سیاه سازمان امور مالیاتی، سامانه جدید و روش های و اعلام وصول مالیات مورد بحث طرفین قرار گرفت.