بعد از وقوع یک بارندگی شدید در روز دوشنبه، شهرستان جهرم بتدریج آرامش را تجربه می‌کند اگرچه بارندگی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، روز دوشنبه بالغ بر 102 میلی متر باران در شهرستان جهرم نازل شد که در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

امروز در حالی مردم شهرستان جهرم روزی آرام را سپری می‌کنند که دوشنبه دبی 700 متر مکعبی سیلاب در سد سلمان فارسی، اهالی روستای یرج را مجبور به تخلیه منازل خود و اسکان در سالن هلال احمر شهرستان کرد .

این در حالی است که هلال‌احمر شهرستان جهرم، 200 دستگاه چادر برای اسکان موقت سیل‌زدگان جهرمی اختصاص داد.

بارش‌ها اما موجب ذخیره‌سازی 42 میلیون مترمکعب در سدهای خاکی و تغذیه‌ی مصنوعی شهرستان و موجب امید به رفع کم‌آبی شهرستان شد .

بارندگی روز دوشنبه، همچون گذشته آبگرفتگی معابر شهر جهرم را به‌دنبال داشت که منجر به ورود آب به 50 منزل مسکونی و 10 واحد تجاری و وارد شدن آسیب به برخی اماکن مسکونی، تجاری و اداری منجمله اداره ثبت احوال این شهرستان شد.

بهبود نسبی مدیریت بحران و امدادرسانی نسبت به سال‌های گذشته باعث کاهش شدید مشکلات و کنترل رخدادی شد که می‌توانست مشکلات بزرگی را سبب ساز باشد.

شاید برای نخستین بار هشدارها، محل اسکان، تجهیزات و شماره تلفن‌هایی برای کمک به مردم به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شد که در آن نقش رسانه‌های فراگیر را نمی‌توان انکار کرد .

امروز 26 بهمن، باران در حالی ادامه دارد فرماندار ویژه‌ جهرم از بخش کردیان و سد شهید چمران بازدید کرد و از مردم روستای حاجی‌آباد کردیان خواست که به دلیل سرریز سد حاجی‌آباد، برای حفظ جان خود سریع‌تر این روستا را ترک کنند .

دیروز نیز مسئولان شهرستان با حضور فعال در نقاط مختلف شهر، بر رفع آب‌گرفتگی‌ها به صورت مستقیم نظارت داشتند .

دستگاه‌های اجرایی چون پلیس راهنمایی و راهور، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و آتش‌نشانی فعالانه امدادرسانی کردند .

گردان یکم امام حسین (ع) نیز از روز دوشنبه تاکنون، برای هرگونه کمک‌رسانی به مردم در ساختمان شهرداری مستقر شده است.

به گزارش مرور نیوز، مدارس شهرستان جهرم همچنان و در نوبت عصر هم تعطیل اعلام شده است.