سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کارگاه آموزشی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان در روستای هدف گردشگری قلعه بالا برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، «مریم سلمانیان» افزود: این کارگاه آموزشی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، توانمند ‌سازی اقامتگاه‌های بوم گردی برای استقبال از گردشگران با توجه به قرار داشتن در آستانه نوروز و .... از بیست و هفتم تا بیست و هشتم بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود 30 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان، گفت: تمامی مدیران این اقامتگاه‌ها در این دوره آموزشی که برای اولین بار در استان سمنان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی افزود: آشنایی با اصول و مفاهیم گردشگری پایدار، طبیعت گردی و اکوتوریسم، آشنایی با مناطق زیست محیطی در رابطه با اقامتگاه‌های بوم گردی، ارائه نمونه‌های اقامتگاه‌های سایر مناطق و استفاده از تجربه مدیران پیشکسوت در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم‌گردی، آشنایی با آداب و رسوم و میراث، فن بیان و ... از جمله برنامه‌های این کارگاه آموزشی دو روزه است.

سلمانیان با بیان اینکه سه شرکت تعاونی زنان روستایی نیز در این کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند، گفت: سرفصل‌های این کارگاه‌ آموزشی 30 ساعته توسط اساتید مجرب کشوری و استانی آموزش داده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دوره آموزشی در توانمندسازی اقتصاد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و هویت بخشی به روستائیان موثر باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 10 اقامتگاه بوم‌گردی جدید نیز در حال دریافت مجوز از این اداره هستند و مجوز این اقامتگاه‌ها در مناطق زیست محیطی ارائه می‌شود.

«قلعه بالا» روستایی زیبا و پلکانی در 140 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 24 کیلومتری شهر بیارجمند از توابع شاهرود واقع شده است.

اقامتگاهای بوم گردی این روستا در سالهای اخیر و در ایام مختلف سال مورد استقبال چشمگیر گردشگران به ویژه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد.