نشست بررسی طرح های شهر دوست دار کودک اصفهان با حضور رئیس دفتر یونیسف ایران و نمایندگان دستگاه اجرایی و نهادهای مختلف برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، دکتر ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران در این نشست با بیان اینکه اصفهان دارای تاریخ و تمدنی عظیم است، تصریح کرد: شهر اصفهان با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر دارای جمعیت بی شماری از کودکان است که باید از جنبه های مختلف امکانات لازم برای داشتن یک زندگی خوب را برای آنها فراهم کنیم.

وی به رسمیت شناختن حقوق کودکان در کتاب قرآن و در فرهنگ ایرانی ها را نشانه ای از دلایل اهمیت پرداختن به کودکان دانست و تصریح کرد: باید با همفکری زمینه رشد کودکان را فراهم کرده و آنها را عملیاتی کنیم. تمام تحقیقات و مطالعات در سراسر دنیا نشان می دهد که رفاه کودک برترین شاخصی است که دولت ها باید به آن اهمیت دهند چراکه کودکان سرمایه های هر کشوری محسوب می شوند.

نماینده یونیسف در ایران تاکید کرد: حدود سه سال است که شهرداری اصفهان برنامه های اجرایی خود را در زمینه شهر دوست دار کودک آغاز کرده و قصد دارد به اهداف خود در افق چشم انداز 20 ساله برسد.

وی با بیان اینکه باید از تجارب کشورهای موفق در این زمینه مانند کشورهای برزیل، کره جنوبی، فیلیپین، ایتالیا و اسپانیا بهره بگیریم، افزود: اصفهان نیز با توجه به زیرساخت های لازم در این زمینه بسیار مشهور است و تنها باید شهری را برای عقد خواهرخواندگی با این شهر در نظر بگیریم.

ویل پارکس با تاکید بر اینکه دبیر خانه دائمی شهر دوستدار کودک در اصفهان است، ادامه داد: بنابراین موضوع می توانیم کمیته ملی شهر دوستدار کودک را نیز در اصفهان ایجاد و آنرا به شهرهای دیگر کشور ایران متصل کنیم.